Nedräkning - tre dagar kvar

Nu är det ganska tomt hemma hos oss, det mesta av det som är kvar är papper, pärmar, lite gamla kläder, sängar, en bod full med allt möjligt och ett gammalt köksbord. Men det får vi inte behålla särskilt länge till heller, för i morgon bitti kommer flyttgubbarna ännu en gång hem till oss. Då ska hela rasket bort för att magasineras under de år vi är borta. Så farväl till de gamla ägodelarna på ett tag. 

På torsdag kommer städfirman och då är även vi utkörda från vårt gamla hem. Men det känns ganska skönt att få checka in på hotell de sista dagarna och glömma allt det jobbiga vi haft under ett par veckor nu.

Och sedan på lördag bär det iväg, långt långt bort från Sverige . Det känns skönt att vi flyger från Norrköping, för då checkar vi in här och slipper transportera alla väskor till Arlanda. Vi har fruktansvärt stor packning med oss, jag vet inte riktgt ännu hur många väskor det blir, men många blir det.

När vi väl är i framme i Kuala Lumpur kommer vi att bo på hotell de fyra första nätterna, eftersom vi behöver göra en del inköp, bland annat sängar till Emelie och Julia. Och det roliga är att vi har cynkat containern väl, för den anländer den 6 november och allt kommer till vår lägenhet den 11 november. Så då blir det till att packa upp igen.

I dag har det varit mycket kånkande till Returpunkten, men även en trevlig liten fikastund på eftermiddagen med Marcus och Per-Arne Wåhlberg. Han är så oerhört trevlig och jag hoppas att jag kan fortsätta att hålla kontakten med denna cirkuskunniga gentleman.

Ha det bra och må så gott!



Lite shopping i KL blir det kanske snart..


Kommentarer
Postat av: lena

Jag tänker på er,snart så bär det iväg till varmare breddgrader:)

Ha det fint min vän, kram lena.

2008-11-05 @ 10:51:19
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Lotta Svanhem

Ojdå, shoppingen ser underbar ut :)! Kollar fortfarande runt på biljetter mellan Singapore-Kuala Lumpur, men har ej ngt datum klart. Återkom med din nya mailadress och telefon när allt är klart! Kram/Lotta

2008-11-05 @ 12:25:16
Postat av: elisabet

Oh vad spännande och lite skrämmande, hoppas allt fungerar med bagage och containrar, själv brukar jag inte alltid ha så stor tur med sådant... Ha en bra resa så hoppas jag att höra ifrån dig mellan shoppingutflykterna!

2008-11-06 @ 11:08:38
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: Axelsson/Bertilsson

Hej.

Vi hann aldrig säga hej då.

Hoppas Marcus sa det från oss också.

Kajsa hälsar och mår jättebra.

Ha det bra nu och hälsa familjen.

2008-11-09 @ 10:43:20
Postat av: Johanna

Snart bär det av mot värmen för er:)

Följer med spänning! Kram

2008-11-10 @ 19:54:36
URL: http://deede.blogg.se/
Postat av: Anna Katarina Berglund

Kära vän!



Nu hoppas jag ni kommit fram och börjat köpa möbler. Det ska bli jättespännande att höra hur det går för er, nu när allt äntligen är verklighet!



Stor kram och lycka till!

Abbe

2008-11-11 @ 10:38:53
Postat av: ullis

ÅHH kom igen snart med bloggandet! jag är såååå nyfiken.. =)=)=)

2008-11-11 @ 13:22:42
URL: http://ullisblomman.blogg.se/
Postat av: lena

Jag väntar med spänning på att höra ifrån dig:)

Hoppas att resan gick bra.

Kramar lena.

2008-11-12 @ 14:29:38
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0