Lake Garden med bil

Idag har jag kört bil! Det var en otroligt härlig känsla men också lite stressande. Fast å andra sidan hade jag Pär bredvid mig som läste karta och talade om var jag skulle svänga. Men egentligen var det inte för att lära mig hitta jag  testade idag, utan för att komma över rädslan med vänstertrafik. Och jag måste säga att det faktiskt inte var särskilt svårt. Det svåraste blir nog att hitta, för det är ingen logik i vägarna här, åtminstone inte min logik. Men vi ska skaffa en GPS, det är tydligen många som har det här.

Ja, som sagt, jag körde alltså de övriga i familjen  till Lake Garden. Ett fantastiskt ställe, en stor park som egentligen ligger väldigt nära KL Centrum. Ja, ungefär som Djurgården för Stockholmarna, fast med den skillnaden att här får man verkligen känslan av att vara i ett tropiskt land. Och i den här parken finns det olika mindre parker, fjärilspark, fågelpark och orchidépark bland annat. Vi valde för dagen fågelparken och det var verkligen en upplevelse. Vilka fåglar! Och vilken vacker park, en utflykt som var väl värd all svett som rann utefter kroppen, för varmt var det.

Idag ringde Marie Molin, och hon, jag och Elisabeth ska träffas i veckan. För min del om jag får bestämma blir det nog troligtvis på onsdag för i morgon har jag engelska och "handy man" här. På tisdag tänkte jag ta i tu med telefoner, och då framförallt så att jag kan ringa utomlands på hemtelefonen.

De är väldigt omtänksamma,  både Marie och Elisabeth har hört av sig och frågat om vi behöver hjälp eller undrar över något. Det uppskattar man verkligen när man är i ett helt nytt land som fungerar helt annorlunda mot hemma i Sverige.

I morgon bitti åker som sagt Pär till Tokyo och blir borta till på torsdag. Så då får vi klara oss själva. Men jag längtar redan till helgen för då ska vi titta på möbler, och det finns massor av fina här. Vi har tänkt oss att det ska vara lite Asienstil på det hela.

Här nedan lite bilder från Lake Garden.


Först ett bildbevis på mig bakom ratten


Emelie och Julia med nya vänner


Okänd man som fick mata fåglar


Julia och Flamingos


Överallt oerhört vackert


med vattenfall och en enorm frodighet


Suddigt, men det är en Påfågel


Det blev flera drickapauser


Uppställning, Pär, Julia och Emelie


Hemma och på väg upp till 27:e våningen, trötta, svettiga men lyckliga!

Nu är det natti natti här!



Kommentarer
Postat av: Eva

Västerhaningegänget och Lotta: Låter kul med julkonsert och julmarknad. Här har inte riktigt julstämningen infunnit sig. Men de skyltar en hel del, och man kan även köpa rätt mycket julpynt.

Vi tänkte ta en sväng till IKEA och handla julmust och pepparkakor. Kram på er!

2008-11-23 @ 15:32:25
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: Geccod

Vilka fina bilder. :-) Skönt att det gick bra med körningen, vänstertrafik i storstaden låter inte som det lättaste. kram!

2008-11-23 @ 16:07:25
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: ullis

Visst känns det mer naturligt att köra i vänstertrafik än vad man trodde innan!? ända gången jag blev totalförvirrad var när man parkerat och skulle köra ut för då är folk så snälla och kör på fel sida för att man inte ska behöva stressa men då ´blev det kaos i mitt huvud.. Nu är det kallt och blåsigt hemma.. Kramar

2008-11-23 @ 16:27:27
URL: http://ullisblomman.blogg.se/
Postat av: Geccod

Ja, det var kul. Det är en ny kille ifrån Katrineholm (hehe, ja ännu en kille därifrån) som började förra lördagen. Han är riktigt duktig på jonglering, typ självlärd tror jag. 5 bollar kör han med dessutom. :-)



2008-11-23 @ 17:40:27
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: pelle

Men jösses, vilka upplevelser! Ditt vill jag, speciellt till fågelparken! Jag avundas er, verkligen.



Nu har jag lagt till denna blogg bland mina favoriter. Tänkte att det kunde vara för dig att veta, haha ;)

2008-11-23 @ 17:41:19
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: lena

Hejsan!

Men vad avis jag blir när jag ser alla härliga bilder:)Förstår att ni trivs som fisken i vattnet:)

Köra bil där måste vara lite marigt du??

Ha det bäst vännen, kram lena.

2008-11-24 @ 12:14:57
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0