Julmiddag

Igår kväll hade vi julmiddag här i Kiara Ville, vårt Condominium. Det var en superhärlig familj från Nya Zeeland som hade ordnat och styrt med det mesta. Den familjen var en av de första som flyttade in i det här condot för så där en tio månader sedan då allt var väldigt nytt här. Men de har bott i Malaysia i snart nio år, och då inte bara i Kuala Lumpur.

Vi hade alltså knytkalas, och alla skulle ta med sig något som var speciellt för just deras land. Jag tog med mig gubbröra med knäckebröd, köttbullar och en julsallad. Och ni skulle se vad mycket mat det blev när alla ställt fram sina anrättningar!. Ja, jag inte beskriva allt, för jag vet inte ens vad allt var för något. Men det var risrätter, köttgrytot, små pajer av olika slag, pizza, pastarätter, frukt i stora mängder och efterrätter från olika delar av världen.

Och vilka var alla vi som var där då? Jo, det var Australienare, Svenskar, Norskar, Skottar, Nya Zeeländare, Amerikanare, Engelsmän, Koreaner, Kineser, Japaner och en och annan Malay. Ett härligt gäng, som alla var väldigt pratglada och trevliga. Vi har ju bott här i condot i snart tre veckor, och flera hade jag aldrig sett tidigare. Men det verkar vara bra folk, våra grannar.

På schemat stod naturligtvis att äta upp maten, men sedan var det lekar, besök av tomten och julsånger. Och en hel del mingel, något som vi säkerligen kommer att vara riktigt proffsiga på efter ett tag, för här minglar man mycket.

Emelie tog en del bilder, som jag visar senare. Kändes faktiskt lite ovant att komma ner till poolområdet och se all julpynt med julgranen i centrum. Jag hade naturligtvis lite fel kläder på mig, lite för uppklädd enligt min familj. De flesta var lite mer lättsamt klädda med shorts och t-tröja. En annan sak som vår familj missade var den obligatoriska tomteluvan, som nästan alla hade på sig. I synnerhet alla asiater, de hade luvor i alla möjliga utformningar, som dessutom blinkade.

Alla barn skulle även ta med sig julklappar, så Emelie och Julia hade naturligtvis med sig två paket. Det roliga är att dessa skulle bytas med andra barn, men vi gjorde tydligen något fel så Emelie och Julia fick tillbaka sina paket från tomten. Gjorde inte så jättemycket, för jag gillade de röda glittriga ljus vi köpt.

Idag ska vi åka till Port Dickson. Ska bli roligt och kul att se lite annat.


Vårt närmaste lilla centrum


Kommentarer
Postat av: pelle

Hur gick det med de svenska rätterna då, blev de uppätna?

2008-12-07 @ 10:29:21
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Emma

Vad trevligt det lät med julmiddagen! Det måste vara jätte roligt att träffa så många människor från så många kulturer.

Och grattis till Emelie! Hoppas Julia kommer i där också.

Vi kommer sakna er också! Jätte jätte mycket! Det kommer helt klart bli en tom jul här hemma...

Tur att vi har Skype, haha!

Alltså jag vet inte riktigt om jag kan göra en banner, så lite hjälp skulle ju inte skada.

Kramar!

2008-12-07 @ 11:05:11
URL: http://designofemma.bloggsida.se/
Postat av: pelle

Och du, skryt på - var stolt över ungarna dina!

2008-12-07 @ 16:39:06
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: agneta johansson

Hej och tack för ditt meddelande i telefonen. Önskar er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR.

Kul att Bitte och Micke är där. Hälsa.

Jättekul att läsa om alla era äventyr.

Shopping låter extra roligt.

Ha det så bra

:-) Agge, alla hälsar

Happy New Year!

2009-01-01 @ 19:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0