Planering och åter planering!

Som jag redan nämnt så hade jag otroligt svårt att somna igår kväll, och jag tror att klockan blev närmare halv fyra när jag äntligen lyckades. Klev sedan upp vid tio och åt lite frukost med de andra två gästerna Malin och Tobias. Vi satt och pratade om Malaysia och vad de sett hittills på sin första resa hit.

Därefter kom Harriet som bor grannne förbi och frågade om vi ville följa med på lite pedikyr och manikyr. Självklart tyckte jag och Malin, så nu har jag fina fötter och händer. En lyx som man verkligen kan unna sig här, för mig kostade det 75 RM, som är drygt 150 kronor.

Efter det satte jag mig i en taxi för att åka till Mariott, där hela festkommitten skulle ha generalrepetition. Känns riktigt bra att vara här ett tag innan detta stora världsmöte, så att jag blir riktigt uppdaterad.



Vi samlades i ett konferensrum och på ena sidan satt alla vi svenskor som har någon uppgift inför de stora festligheterna, och på andra sidan satt hotellens ansvariga uppradade. Den ytterst ansvarige är Eddie, som på ett strukturerat, humoristiskt och väl utarbetat sätt berättade hur allt kommer att presenteras med frukost, snackpauser, festmiddagen och välkomstcoctail, bordsplaceringar, incheckning mm. Mig ser ni längst till vänster.



Det är mycket att tänka på och även om det alltid sker förändringar och händelser som gör att man måste vara beredd på att förändra något i sista stund är det alltid bra att vara förberedd. I vår grupp finns det flera som har arbetat enormt mycket och som har kunskap om allt vad stora möten innebär.



Bland annat vår klippa Nasha som ni ser här till vänster. Hon äger en stor rese och eventbyrå, Malai Adventure, här i KL och har en enorm kunskap och utan henne hade nog inte all planering gått så bra som det gjort. Nasha kom till KL för tjugo år sedan och förutom småländska och engelska så pratar hon också flytande bahasa malay. Till höger ser ni Maria som kommer att fungera som fotograf under detta världsmöte. Hon och jag är också gamla kollegor på tidningen snofida.



Här ovan ser ni några svenskor som är från Karlstad där de går en turistutbildning och gör praktik hos Nasha. De kommer att vara här under vårt världsmöte och hjälpa till. Ett fanatstiskt tillfälle för både dem och oss.



Vi tittade naturligtvis på festlokalen som idag var bokad för ett annat event. Här kommer festmiddagen nästa lördag att äga rum, och dukningen kommer att bli superfin med blomsterarragemang och förhoppningsvis stämningen med alla hitresta också, ett härligt gäng svenska kvinnor boende runt om i världen.



Här ser ni mig uppe på den scen där jag ska vara konferencier. Vi kommer självklart att ha en helt annan utsmyckning med blommor och en svensk och malaysisk flagga. Dessutom kommer det att byggas en catwalk för modevisningen, vilken jag också fritt kan använda om jag behöver. Men den är naturligtvis uppbyggd för modeshowen, men det kanske kan bli lite kul att de ser mig som absolut inte ser ut som en modell komma gående i en kaftan av designern som står för showen först, och därefter får de se dessa vackra modeller som är både långa och supersmala. Kanske kan det vara bra för publiken att se att vem som hellst kan ha dessa kläder.



Här ovan ser vi Eddie och Madeleine i hotellets foaje, de båda har haft ganska mycket med varandra att göra den sista tiden. Men båda verkar nu ha det mesta under kontroll.



Oj, vilken suddig bild...igen...att jag aldrig lär mig! Efter all genomgång på hotell Mariott gick jag, Madeleine och Maria till Dorsett Hotell för att äta en middag och fortsätta gå igenom körschemat och min roll som konferencier. Madeleine är den som är ytterst ansvarig för festligheterna under världsmötet och Maria är ordförande i SWEA KL och har gjort ett enormt arbete inför detta event. Maria har också en lång bakgrund inom hotell och restaurang så hon har verkligen med lupp gått igenom alla menyer och allt som hör hotellen till och inte lämnat något åt slumpen. Mariott och Dorsett är de hotell som Sweorna kommer att bo på. Själv checkar jag in på Mariott på onsdag och bor där under hela världsmötet.

Ja, det blev mycket världsmöte, men det har tagit den största delen av min tid här än så länge. Annars är allt som det ska, har som vanligt haft långa och roliga konversationer med taxichaufförer och också blivit stoppad av vakterna när jag skulle in till condot där jag bor. Här i KL är de lite finare condona mycket bevakade och när gäster kommer ska de legitimera sig och berätta var de ska. Så var det på det condo vi bodde på också. Problemet när jag kom hem i taxi ikväll var att jag inte kom ihåg vilket nummer lägenhetn jag bor i hade, men jag kunde förklara vad de jag bodde hos heter. Jag sa också att det är ingen mening med att ni ringer för de är bortresta men jag bor där ändå. Låter kanske lite misstänksamt i en vakts ögon, men efter en stund hade vi klarat ut allt och en av vakterna följde med mig upp och lämnade av mig.

I morgon hoppas jag på lite solsken, idag har det regnat från tidig morgon och sedan hela dagen. Men kanske kan jag åtminstone kunna ligga nere vid poolen ett par timmar och få lite färg på denna bleka kropp.


Kommentarer
Postat av: RESESNACK

Jösses? 150 kronor? Det är ju som hittat :)

2011-03-22 @ 08:24:02
URL: http://res.se/blogg/resesnack/
Postat av: Tuva

Grym blogg du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-07-11 @ 06:24:49
URL: http://gravidforsakring.net
Postat av: Sabina

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-13 @ 00:33:40
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0