Här jobbas det för fullt!

I morse var jag ganska trött eftersom jag på grund av tidsomställningen hade ganska svårt att somna igår kväll. Men jag lyckades till slut få några timmars sömn innan jag skulle iväg på dagens inbokade möten.

Jag som trodde att jag skulle få ligga lite vid poolen och få lite färg på min bleka kropp! Det har jag hittills fått glömma, och utan överdrift så har det varit två dagar fulla av möten och jobb inför det stundande världsmötet för SWEA. Men jag hoppas nu lite på lördag och söndag, kanske hittar jag några luckor med sol och bad.




I går var det som jag skrev först coffemorning, sedan VM möte och senare på kvällen träffades några tappra SWEOR hemma hos Anki för att vika mappar som deltagarna ska få. Här ovan på bilden ser ni från vänster Anki, Lena, Linda, Nilla och Maria som precis har packat klart allt och belöningen var ost, kex och vin. Det är verkligen roligt att vara tillbaka och träffa alla, känns inte alls som om jag varit borta i ett halvår, utan allt tar vid där det slutade. Vi pratade om allt möjligt och tiden bara rusade iväg, precis som den gör när man har det som bäst!




Här är bildbevis på allt som vi packat. Tillsammans var vi snabba och på en timme hade vi vikt ihop allt detta.

 

Jag och Lena som skulle åt samma håll fick skjuts av Nilla och hennes chaufför till Plaza Mont Kiara. Där hoppade Lena in i en taxi och jag promenerade den sista mycket korta biten hem till det Condo där jag nu bor. Bilden ovan är mycket mörk och det var det ute också. Men det är något speciellt med kvällarna här i Malaysia, det blir kolsvart på en gång strax efter klockan sju. Jag gillar det, och det härliga är att det fortfarande är väldigt varmt och allt blir så vackert med alla skyltar och all belysning.



Jag bor i Jeanettes och hennes familjs lägenhet som är en otroligt vacker sådan, fast våning är nog ett bättre ord för detta boende. Det som är så charmigt här är alla deras uteplatser som finns i alla vädersträck tror jag. Utsikten är fanatstisk och jag kan inte annat än säga att jag verkligen njuter, trots att det har varit hektiskt. Tyvärr har Jeanette och hennes familj åkt hem till Sverige, men de är åter i KL medan jag är kvar så jag får chansen att träffa dem och tacka så mycket. Här kommer jag att bo till i början på nästa vecka, sedan ska jag bo på hotell under själva världsmötet, och sista veckan kommer jag att bo hos Maria.



Den här dagen började med ett besök hos den kända och duktiga batikdesignern iKARTiNi, som har en butik i KLCC som är shoppingcentret i anslutning till Petronas Tower. Det var jag, Madeleine, Kartini och hennes två assistenter som hjälptes åt att välja, vraka och tycka till om den kreation jag ska bära under festmiddagen då jag ska vara konferencier eller som de säger här Master of Cermony. Det blev till sist en malaysisk kaftan i en härligt stark färg med vida armar och en längd ända ner till fötterna. Vill inte visa ännu, men självklart ska ni få se den på bild senare. Det är inget tvivel om att jag kommer att synas!

Efter klädval så åt jag och Madeleine en lunch på Chinoz, som också ligger i KLCC, har blivit lite av tradition när jag äter lunch med Madeleine. Första gången jag var där med henne var för att intervjua henne till ett personporträtt i Snofida, den skandinaviska tidningen här i KL.

Efter lunchen bar det av till hotell Mandarin för ett möte med festgruppen. Ett mycket bra och effektivt möte som leddes av Madeleine som är ansvarig för alla middagar och festligheter under världsmötet. Hon är otroligt fokuserad, duktig och noggrann in i minsta detalj. På bilden här ovan ser ni till vänster Maria, som är ordförande i SWEA KL, Charlotte i mitten, som bott här i fyra månader, samt Madeleine längst till höger.



Med på mötet var också Annelie, här i förgrunden, och Helene. Alla som överhuvudtaget på något sätt varit inblandad i världsmötet har gjort ett fantastiskt jobb. Förresten Helene här ovan har tidigare bott i Singapore och är kompis med Julias kompis Pings mamma i Stockholm som flyttade hem från Singapore till Sverige ungefär samtidigt som vi gjorde. Ibland är världen ganska liten, eller den här världen kanske!



Efter mötet delade jag och Charlotte taxi, hon klev av vid Plaza Damas, och jag fortsatte till Mont Kiara. Men som vanligt i denna charmiga och helt underbara stad så hittade inte taxichauffören så där jättebra. Jag försökte säga hur han skulle köra, och berätta att de gjort om infarten till Mont Kiara, men han ville inte lyssna riktigt. Han pratade på om Penang där han kom ifrån och jag försökte uppmärksamma honom på att vi snart kommer att vara vid IKEA. Helt plötsligt märkte han ju naturligtvis att han var fel, och hade en vägtull framför sig, och här i Kuala Lumpur kan det vara ganska svårt att bara vända om som hemma i Sverige. Så det var bara att fortsätta tills vi kom till en U-turn och svänga tillbaka där. Taxametern tickade på och jag tänkte lite för mig själv hur han skulle reda ut allt, men väl framme i Mont Kiara så drog han snällt av de extra ringgit den extra turen kostat.

Bilden ovan är mörk, men här sitter jag och äter middag på Plaza Mont Kiara som kvällen till ära hade sin kvällsmarknad. Jag njöt verkligen av att sitta där med min chicken satay och bara njuta av den tropiska värmen och alla människor. Det var också lite roligt, för under den timme jag satt där och åt min mat, funderade och njöt så hann jag träffa flera gamla bekanta. En härlig känsla med tanke på att jag kan gå runt i Stockholm en hel dag utan att träffa en endaste liten människa som jag känner igen, och så sitter jag här på andra sidan jordklotet och hejar för fullt på människor som går omkring. Extra roligt var det när ett indiskt par som jag ofta pratade med vid poolen i det condo som vi bodde i under vår tid här i KL kom förbi och började prata om allt möjligt och sedan sa att det var länge sedan de såg mig nere vid poolen. Det är härligt att vara här!

Nu är klockan över halv två på natten och jag måste gå och sova, har fortfarande inte riktigt kommit in i dygnsrytmen. I morgon är det ytterligare punkter på agendan, bland annat generalrepetition på Mariott.

Jag har det bra, och jag njuter, och kära Kim, du har rätt, jag älskar att vara tillbaka!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Kim M Kimselius

Tänker på dig idag när Tsunamivarning gått ut i ditt område. Hoppas att allt är väl med dig! Tack för slutklämmen på ditt blogginlägg!

Kram Kim

2011-03-11 @ 17:21:00
URL: http://kim-m-kimselius.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0