Tillbaka i Kuala Lumpur!



Efter en ganska turbulent flygning landade jag 07.00 lokal tid på Kuala Lumpurs International Airport, KLIA. Trött, men otroligt lycklig över att få vara tillbaka i den stad jag kommit att älska så mycket.

Jag tog KLIA Express till KL Central och därefter taxi till Mont Kiara, bilden ovan, och Almas Puri Condo där jag ska bo några nätter i början av min vistelse. Det är familjen Vännström som så snällt lånat ut sin lägenhet till mig, och jag är mer än tacksam för det. De bor nämligen i Penthouse, en otroligt charmig lägenhet i tre våningar med en vidsträckt utsikt i flera riktingar. Jag kan inte ha det bättre.

Men det kändes lite konstigt när jag satt på tåget och tittade ut genom fönstret, svårt att riktigt få in att jag äntligen är tillbaka. När jag kom till Mont Kiara och såg alla skolbarn som var på väg till skolan i sina skoluniformer kom naturligtvis minnen tillbaka och jag tänkte mycket på Emelie och Julia. När man bott här så finns det minnen i allt man ser och självklart hade jag gärna sett hela familjen här. Men det får bli senare, nu ska jag utnyttja varenda sekund av min tid. 

Det har jag hittills också gjort. Direkt efter att jag lämnat av min packning så begav jag mig till Ann-Sofie, en KL SWEA som stod som värdinna för coffemorning med tema volontärsarbete. Jätteroligt att träffa alla igen, kändes som om tiden stått stilla och att jag inte varit borta från detta alls.

Direkt efter Coffeemorningen åkte jag med Annelie och Helene till Anki där vi hade VM möte. Riktigt roligt att se hur engagerade och duktiga alla är och har varit under denna hektiska tid då de planerat detta världsmöte. Allt är under kontroll och som jag ser det har inget lämnats åt slumpen.

Nu är jag tillbaka i condot för att läsa och skicka mejl, samt slappa lite och ta en behövlig dusch. Sedan ska jag åter till Anki, där vi ska fortsätta med förberedelser inför världsmötet. Ingen vila alltså.

I morgon klockan tio ska jag träffa Madeleine och den duktiga designern iKARTiNi, för att prova ut den klänning jag ska ha när jag ska vara konferencier på festmiddagen nästa lördag. Direkt efter det bär det av till Mariott där festgruppen ska ha möte. Ett hektiskt schema, men mycket roligt.

Jag måste också försöka klämma in någon dag vid poolen, för ni skulle se hur skrattretande det såg ut när jag mötte de andra, jag såg ut som ett lakan. Helt klart är att jag är vitast i hela KL, och det är ju inte så konstigt när man kommer från Sverige och har varit inpackad i tjocka kläder i snart sex månader.

Glömde naturligtvis kameran idag, men ska komma ihåg den i fortsättningen. För ni vill väl ha bilder också!

Nu ska jag in i duschen, eller så kanske jag kan gå ut och ställa mig i den mer naturella duschen, det ser ut att bli ett kvällsregn här, inte helt ovanligt för att vara Kuala Lumpur.


Kommentarer
Postat av: Kim M. Kimselius

Hör hur lycklig du är, eller rättare sagt, jag läser mellan raderna hur lycklig du är över att vara tillbaka i KL. Njut! Ja, jag vill se bilder, massor av bilder!

Ha det så bra!

Kram Kim

2011-03-09 @ 21:49:23
URL: http://kim-m-kimselius.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Ojojojoj, så härligt du verkar ha det!!! Är avundsjuk så klart! Lycka till som "konferencier", men det klarar du galant-är övertygad om det. Mina tankar går till alla i Asien som återigen drabbas av en hemsk katastrof. Kram

2011-03-11 @ 12:37:29
Postat av: Elisabet

Oh vad det måste vara härligt att vara tillbaka, ha det så bra, kram!

2011-03-20 @ 18:16:07
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: Christina

Det är jätteroligt och intressant att läsa din blogg, särskilt om Malaysia och Kuala Lumpur! Min man och jag ska dit, forskar om hur människor med olika religioner och traditioner lever med varandra. Vi kommer att vara i KL en hel del fom 25 mars. Skulle vara roligt att träffa dig!

2012-02-25 @ 19:11:31
Postat av: Christina

Ska till KL, skulle vara roligt att få kontakt med dig!

2012-02-25 @ 19:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0