Härliga jämtlandsfjällen!

Är sedan i lördags morse uppe i vår fjällstuga i Storlien i härliga Jämtlandsfjällen. Det var tre år sedan vi var här senast och just nu njuter vi av fulla drag. Vi har haft riktigt underbara dagar med bra skidåkning och också en hel del sol. Vi startade med två dagars skidåkning i Storlien, sedan en dag i Duved och idag har vi kämpat i pisterna i Åre som vi också ska till de två närmaste dagarna. Om nu inte blåsten skulle bli värre. För just nu friskar det i ganska bra utanför huset. Men vi hoppas naturligtvis att det är bortblåst till i morgon bitti.



Här ovan ser ni mig och Julia på Mullfjället i Duved.



Här ser ni Thorsten och Birgitta och jag som väntar på att få åka ner för Storliens backar. Vi är här tillsammans med familjen Adlers som förutom föräldrarna består av Sara och Kalle. Familjen Adlers har varit med oss till vår fjällstuga en gång tidigare för flera år sedan.



En underbar dag i Åre, här sitter vi precis bredvid Stendalsliften och pustar ut. Längst upp Julia och Sara och nedanför sitter Kalle, Birgitta och jag. Det var riktigt soligt och vackert, men bara en timme efter detta kort så började det blåsa upp ganska rejält. Men då är det bra att vara i Åre, för här finns många olika områden att välja på, så det var bara att bege sig lite längre ner där det var betydligt lugnare.



Förste grillmästare har Thorsten varit.



Vi har också hunnit med ett besök till isgrottan och häftiga Tännforsen. Här har vi varit många gånger, men det är lika vackert och häftigt varje gång när man ser hur vattnet i fallet har frysit. Tännforsen brukar kallas för Sveriges största vattenfall, men är så otroligt mycket mer än det med sin otroligt vackra natur.

Nu ska jag snart gå och lägga mig, efter en hel dag med skidåkning är man ganska trött, och i morgon bär det iväg till pisterna igen.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Inte för att jag gillar vinter, men det ser härligt ut. Såg några löp från Åre när tjejerna åkte störtlopp! Skynda dig hit nu!!! Kram Nilla

2011-03-03 @ 00:11:50
URL: http://nillaberglie.blogspot.com/://

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0