Tva steg fram och ett steg tillbaka

Jag vill att allt ska bli normalt nu. Jag vill ha en vardag dar allt omkring mig ar som det brukar vara. Jag vill skicka ivag familjen pa morgonen, for att sedan kunna koncentrera mig pa mitt eget arbete. Jag vill absolut inte ga omkring och reta upp mig pa allt som inte fungerat som det ska i samband med var hemflytt. Men det verkar som om det ska droja ytterligare ett tag innan jag far min vardag att fungera som jag vill.

I morse nar jag oppnade min mailbox sag jag foljande mejl pa familjens gemensamma adress:

"Dear Mr Linder,

Please be advice your shipment is due to sail on 30 Sept estimated to arrive Stockholm Port on 29 Oct 10.
Our destination office Team Allied will handle for the clearance and will contact you for delivery arrangement.

 Team Allied"

Ja, och sa lite telefonnummer mm, som inte ni behover se.

Jag fick lasa mejlet flera ganger innan jag pa riktigt uppfattde de datum som stod dar. Sedan blev jag riktigt arg, och da menar jag riktigt arg, jag blev skitforbannad! Tog min mobil och ringde upp Sverigekontoret for Team Allied dar en mycket trevlig tjej svarade. Jag laste upp mejlet for henne och hon blev lika forvanad hon.

Nar vi akte fran Kuala Lumpur den sista augusti hade var container enligt Team Allied redan gatt ivag fran hamnstaden Klang som ligger en bit utanfor KL. De hade dyrt och heligt lovat oss att det skulle ta max fem veckor, kanske till och med bara fyra. Det var darfor vi valde dem framfor tva andra flyttfirmor som inte skulle vara lika snabba.  Det var ocksa darfor som vi valde att ta med sa lite som mojligt pa flyget, och slippa betala sa mycket overvikt, for vi tyckte att fem veckor, det gar snabbt. Forresten sa hade vi inte kunnat ta med sa mycket mer an vi gjorde pa flyget, vi hade overvikt sa det rackte till.

Nu hoppas jag innerligt att detta mejl ar fel, att den som skrev mejlet har blandat ihop siffror, for annars blir det inte roligt. Den trevliga tjejen pa Stockholms kontoret ska nu undersoka var containern ar. Sjalv har jag ocksa svarat pa mejlet och jag lat nog inte allt for glad i tonen. Just nu har vi hela vart liv i denna container, och vi vet annu inte om den gatt ivag fran KL! Vi som varit helt sakra pa att den skulle komma denna vecka eller atminstone nasta vecka. Herregud, vi har viktiga parmar som behovs, vi har klader som behovs, vi har en hardisk pa datorn som verkligen behovs. Vi kommer att trana upp vart talamod, det ar ett som ar sakert. 

For det mesta brukar jag vara en oerhort positiv person, ar nog egentligen det nu ocksa, men det kanns som om det dar positiva i mig forsvinner sakta men sakert for varje steg i denna flytt som inte gar framat utan bakat. 

Men nu hoppas som sagt att detta ar en felskrivning, om inte far vi prata med Pars arbetsgivare om hur vi gar vidare med detta. Allt detta kostar ju dessutom massor med pengar ocksa, sa det kanns oerhort slarvigt om man ska ha latit denna container sta stilla i en ham i Klang i en manad innan den gar ivag. 

Sa till nagot mer positivt. Jag fick en del kommentarer om att lagga ut recept pa asiatisk och malaysisk mat pa min blogg igar. Det ska jag verkligen gora, och jag har massor av godsaker att bjuda pa. Ska hem och leta igenom det jag har har hemma, och det jag har i huvudet. Resten kommer i containern....


Hoppas inte var container ar i Klang. En hamnstad som vi akte till i borjan
av var vistelse i KL tillsammans med min spraklarare och hennes familj.
Hon sjalv ar fran Tyskland och hennes man ar indier och har faktiskt sina
rotter har i Klang. En trevlig stad med mycket indiskt. Kopte lite typiska
indiska klader har och ocksa massor med kryddor. Men som sagt, jag
hoppas att containern har skeppats darifran!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0