Sakta men säkert

Usch vad det är jobbigt att packa upp flyttkartonger. Riktigt jobbigt faktiskt. Idag kan jag kanske ångra mig lite att jag inte lät flyttgubbarna packa upp också, men jag sa nej till det igår för jag är ganska noga med var jag vill ha sakerna och framförallt att det är rent när jag sätter in det i skåp och lådor. Till helgen får jag ju dessutom lite mer hjälp av övriga familjemedlemmar också.

Sakta med säkert börjar det hela nu ta lite form i alla fall, trots att det känns som om antalet flyttlådor inte minskar. Herregud var kommer allt ifrån! Innan vi flyttade till Malaysia rensade vi rejält och kastade och skänkte bort massor av saker, men jag tror nog att vi måste hyra ett släp nu också och åka iväg till Myrorna, Stadsmissionen eller något annat insamlingsställe med en hel del.

Just nu har jag blivit obotligt hatisk till allt vad prydnadssaker heter. Att stå och packa upp ljusstakar, vaser och andra små ting känns inte alls kul, så mycket av det får ligga kvar i lådor, kanske kan man sälja på loppis. 

Nu gör jag kväll och sätter mig tillsammans med Emelie och Julia och äter middag i soffan. Pär är borta och kommer hem först i morgon, han ringde precis och undrade hur långt JAG kommit. Självklart sa jag att jag har lämnat massor till honom, för övervåningen har jag inte gjort nbågot åt ännu.

 
Men det börjar så sakteliga se ut som ett hem hos oss, även om det
fortfarande är mycket kvar, och känner jag oss här hemma rätt 
så kommer vi nog att ändra på mycket innan vi känner att allt är där
det ska vara. 


Men som sagt, fortfarande en hel del flyttlådor kvar...


och även lite prylar och saker där de inte ska vara. Fast det känns så
otroligt mysigt att få ha sina möbler runt omkring sig igen, så det gör
ingenting att det tar lite tid att packa upp.


Köket är värst, här har jag stått och packat upp kartong efter kartong
idag och det tar verkligen aldrig slut. Vet inte hur allt ska få plats heller,
de flesta skåp är redan överfulla och jag har massor med kartonger
som det står kitchen på.



Kommentarer
Postat av: Nilla

Det är just det fina i kråksången när man flyttar, att man får ta sig en ordentligt titt på allt man har, behöver man verkligen allt? Roligt att handla, jag vet men ta ett foto nu på all röra och grejer, lägg det i plånboken som du ser nästa gång du shoppar! Det hjälper!! haha! Kram från Nilla

2010-11-12 @ 09:28:51
URL: http://nillaberglie.blogspot.com/://
Postat av: Lotta

Oj så speciellt att se era möbler på en annan plats nu! Kramkram

2010-11-18 @ 22:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0