Pingyao

I gar morse kom vi fram till Pingyao, efter att ha tillbringat hela natten pa tag. Att aka tag var en upplevelse i sig, och jag tror att bade Emelie och Julia tyckte det var riktigt spannande. Dessutom var vi nog de enda vasterlanningarna pa taget och varken medresenarer eller personal kunde ett ord engelska. Men eftersom alla ar sa otroligt snalla och hjalpsamma sa gick allt bra. Vi sov kanske lite daligt pa taget, vilket vi tog igen nar vi var framme pa hotellet.

Nar vi kom fram till station i Pingyao blev vi hamtade av hotellet, vilket var valdigt skont med tanke pa att var packning ar ratt tung, och tenderar ocksa att bli tyngre och tyngre med tiden. Nar vi narmade oss Gamla stan som ar inringad av en stadsmur sa forstod vi att denna destination blev en fulltraff. Vilken charmig stad!

Jag har annu inga bilder att lagga upp, utan maste vanta till i kvall med det. I gar sov vi nagra timmar nar vi kom fram, darefter vandrade vi runt i de mysiga granderna for att lokalisera oss. I dag blir det en rejal rundvandring och naturligtvis lovar jag bilder fran detta stalle som jag verkligen kan rekommendera for alla Kinaresenarer.

Det kanns lite som Visby med ringmuren och allt det charmiga innanfor, men samtidigt totalt annorlunda!
Jag ska beratta mer om denna stad som finns med pa varldsarvslistan senare, men har kan ni se det charmiga hotell som vi bor pa. Trevlig ung personal som kan lite engelska och som verkligen vill ditt basta har.

http://www.pytyk.com/

Kommentarer
Postat av: Kim M Kimselius

Ser fram emot bilderna. Ha en fortsatt skön semester. Kram Kim

2010-06-14 @ 14:12:36
URL: http://kim-m-kimselius.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0