I natt flyger vi till Peking

Nu är det inte långt kvar tills vi flyger iväg till Peking. I natt tjugo minuter över tolv, malaysisk tid, flyger vi iväg till Peking och från Kuala Lumpur till Peking tar det drygt 6 timmar.

Vi är inte klara med packningen riktigt ännu, men det går ganska snabbt. Vi kommer att packa i ryggsäckar och vi ser den här resan lite som en tågluff. Kommer inte heller att ha med oss särskilt mycket, bara det mest nödvändiga.

Innan vi åker ut till flyget så ska vi på ett malaysiskt bröllop, vilket ska bli väldigt spännande det också. Lite synd att denna fantastiska händelse kommit lite i skymundan av vår Kinaresa. Jag kommer självklart att ta bilder och berätta hur det var.

I onsdags och igår var jag på lite rundvandring med min gamla kollega Anders och hans nuvarande kollega Jonas som var här i KL en vecka för att jobba. Det är alltid lika roligt att visa upp denna fantastiska stad.


Här sitter vi på Olé Olé Bali som ligger precis där vi bor. Anders och
Jonas var ganska sega eftersom de hade landat samma dag. Men de
lyckades orka med en rundvandring inne i Bukit Bintang och runt
Petronas Twin Tower. I går visade jag det lokala shoppingcentret SOGO,
Little India, Merdeka torget, Central Market och China Town.


Den här sista tiden har vi arbetat väldigt mycket med nästa års
världsmöte med SWEA som ska vara här i KL i mars. Vi har försökt
göra klart så mycket som möjligt inför sommaruppehållet och här sitter
Maria, vår avdelningsordförande här i KL, hemma hos mig i torsdags
kväll precis innan en telefonkonferens med den internationella kongress-
kommittén. Nu tar vi lite semester för att sedan lägga in högsta växeln
i augusti igen.

Jag kommer att blogga från Kina, kanske inte varje dag utan så ofta jag hinner.


Kommentarer
Postat av: Kim M Kimselius

Hej Eva

Kände hur det pirrade till i magen när du skrev att ni skulle åka till Peking. Åh, vad jag längtar dit! Ser fram emot dina blogginlägg! Ha en underbar resa! Kram Kim

2010-06-06 @ 09:42:34
URL: http://kim-m-kimselius.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0