Resan till Sverige bokad!

Även här i Kuala Lumpur är det en hektisk men rolig tid just nu. Det är slutspurten i skolan och många har redan börjat räkna ner dagarna tills dess de åker hem till sina hemländer. Vi har nu också bokat våra hemresor. Jag och Emelie flyger till Sverige den 10 juni och Pär och Julia kommer efter den 27 juni. Så nu är det bara att räkna ner.

Nu på fredag har Emelie fest på sin skola. Och på lördag är det skolavslutning på Svenska Ambassaden för Svenska skolan. I morgon har Julia sin sista lektion på Svenska skolan, men dessvärre går hon i en brittisk skola, och slutar inte där förrän i slutet på juli, men vi låter henne sluta innan. Emelie slutar den 4 juni. Tiden mellan den 4 och den 10 juni ska vi bara slappa och ha det skönt. Kanske, kanske en liten resa sista helgen innan vi åker till Sverige. Vi får se.

Just nu dånar det Magnus Uggla ur mina högtalare och jag tänker oerhört mycket på Sverige och på att få komma hem och träffa släkt och vänner. När vi kommer hem var det åtta månader sedan vi flyttade.

Och ni därhemma gör ju att jag längtar ännu mer. Idag fick jag bilder från Maria, och i förra veckan skickade Marie ett helt gäng bilder. Anna har också skickat bilder. Och vad föreställer då dessa bilder? Jo, det jag älskar mest här i världen....nämligen Norrköpings Ungdomscirkus!

Det känns lite märkligt att veta att alla därhemma har firat denna underbara förening som i år fyller 30 år, utan att vi varit med. Det roliga är att i lördags hörde Marcus också av sig, och ingen av oss var med under jubileet, han i Turkiet och jag här i Malaysia. Men vad jag ser på bilderna så var det ett hejdundrande kalas som avslutades med en fest med inbjudna cirkusar från övriga Sverige och Lettland.

Kom precis hem från en lunch med Marie Molin. Marie har jag nämnt tidigare, hon har bott här i snart två år, och jag hittade hennes blogg innan vi flyttade hit. Jag hade den då som startsida och varje morgon läste jag om deras liv här i KL. Efter ett tag började vi mejla till varandra och jag kan lugnt säga att hon hjälpt mig massor med tips och idéer, inför vår flytt hit. Även nu brukar jag ringa henne med frågor om allt mellan himmel och jord. Vi delar också på Linda, vår underbara maid. Lunchen var god, och vi satt och pratade i flera timmar, vilket luncherna här ofta tar.

Sedan läste jag lite kommentarer och såga att två nya hade dykt upp. Den ena är min gamla vapendragare Britt. Som alltid var en klippa på cirkusen när jag storslaget ordnade det ena eventet efter det andra. Hon tittade alltid först på mig med ilskna ögon, men som alltid så fixade hon allt som om hon inte gjort annat än jobbat med dessa arrangemang.

Den andra kommentaren var från Susanne. Jag fick lov att skratta en stund. Jag vet inte hur många år sedan det var vi sågs, denna sprudlande Sundsvallstjej som jag träffade för typ sådär 30 år sedan i Brighton. Vi umgicks en hel del i Stockholm, men kom sedan ifrån varandra. Men nu verkar det som om vi kommer att återuppta kontakten. Härligt!

Lägger ut lite, (blir inte så många för det tar en himla tid att ladda ner), bilder så att ni också kan se:


Först ett jättecoolt foto på Agnes och Angelica. Vet inte vad de gör, men
det ser så härligt ut när de svävar iväg. Dessa två är lindansare och jag längtar
tills jag får se deras nummer i sommar.

Foto: Maria Sandvall


Frida som i år har ett rött tyg, passar bra till hennes gula dräkt.
Foto: Gertrud Nilsson


Elin de Jong med sitt rep, härliga lilla unge, vi längtar efter dig!
Foto: Simon De Jong


Alfred och Kalle med sina diabolos.
Foto: Gertrud Nilsson


Lovisa och Ullis i sitt partärnummer.
Hoppas att jag får se det i sommar.
Foto: Gertrud Nilsson


Grattis NUC - den roligaste 30 åringen jag känner!
Foto: Simon de Jong

Kommentarer
Postat av: Ullis

GUD vad jag längtar tills ni kommer hem så jag får krama om er och höra vad ni har att berätta.

Nog för att vi kan följa er här, men allt annat =)

Föreställningarna har verkligen gått bra. speciellt nog slutet av veckan. man måste ju träna in sig i tältet =)

Tusen kramar

2009-05-19 @ 19:19:25
URL: http://ullisblomman.blogg.se/
Postat av: Lotta

Kul, snart får ni andas svensk luft igen. Ska bli kul att få träffa er igen :). Kram L

2009-05-19 @ 23:31:59
Postat av: Elisabet

Förstår att det ska bli roligt att komma hem även fast ni trivs så bra där, måste vara lite svårt att inte kunna vara med i något som du engagerat dig i så länge här. Finns det inget liknande där nere? Du kanske skulle starta ett cirkussällskap för ungdomar där?

2009-05-20 @ 00:52:07
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Systra mi....Vad roligt att ni ska komma till kallare breddgrader.Jubileet gick faktiskt utan både dej och Marcus.Men ni är saknade.Hoppas att vi träffas i sommar.Inte säkert om vi åker på turnen.Stora barn du vet!!!kramar i alla fall till er alla från Jeanette

2009-05-20 @ 13:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0