Hit och dit

Nu är jag här igen, sitter framför datorn i vårt kombinerade gästrum och kontor. Emelie och Julia har åkt till skolan för länge sedan och Pär åkte för en stund sedan till kontoret. Mamma har tagit hissen ner till poolen, hon har ångest för att hon är så vit. Jag är brunare än henne, och det har nog aldrig inträffat någonsin. Och då solar inte jag speciellt mycket, är för trist att bara ligga och slappa vid poolen.

Och pappa då, jo han ligger i bäddsoffan här i rummet och snarkar och då är klockan snart tio. Han har blivit rätt morgontrött på gamla dar, jag trodde det gick åt andra hållet:)

I går var jag på årsmöte på SWEA här i Kuala Lumpur, och där blev jag invald i styrelsen. Och jag ska dessutom fungera som programansvarig, låter konstigt eftersom jag inte bott här så länge, men jag har ett helt gäng rutinerade gamla rävar som kollegor i styrelsen, så det ska nog gå bra.

Senare på kvällen skulle jag och Tanja åka på föräldramöte till Ampang där Emelies skola ISKL ligger. Vi packade in oss i hennes bil som också var försedd med GPS.

Och jag kan säga att vi åkte en krokig väg dit. Damen i GPS:en hon ropade här och där och stackars Tanja hon körde hit och dit och lite då och då kom rösten och sa att hon ändrar färdväg och då ändrade vi också. Men efter cirka 45 minuter var vi framme, en halvtimme försent, till ett ställe som normalt tar cirka 20 minuter. Och det var ganska bra, för hemfärden tog över en timme, och den brukar bara ta cirka 15 minuter när det inte är köer. Vi skrattade och hade i och för sig väldigt trevligt, men som sagt, raka vägen blev det inte. Till och med Emelie ringde mig på mobilen och undrade var vi var. Men nästa gång kommer det att gå klockrent.

Nu sitter jag och väntar på målaren som ska fixa lite grön färg på vår vägg. Han var här igår, och kluttade på lite här och där ändå tills han upptäckte att det var fel färg. Fy, fanken, väggen ser inte klok ut nu. Men han var så glad, och skrattade med sin tandlösa mun och sa att han kommer tillbaka idag med rätt färg. Vi får hoppas det. För i morgon har jag mingel härhemma för condots alla skandinavier, och då vill jag inte ha en fläckig vägg.

Ikväll åker vi till den för besökare obligatoriska djungelrestaurangen i Ampang. Sedan blir det Petronas Tower och rundvandring inne i KLCC. På söndag ska Emelie på poolparty och på måndag är det Public Holiday och då åker vi till en väldigt fin stad som heter Melakka. Vad ska ni göra i helgen?



Mitt älskade Malaysia

Kommentarer
Postat av: Lotta

Mycket hit o dit o här och där :). Helgen bjuder på damklubbsträff med ostprovning, italiensk matkunskap, prova på instrument samt bildspel om Grönland. Lite träning, vandring i skärgården och dessutom melodifestivalpremiär. Här snöar det nu, härligt! Kram

2009-02-06 @ 06:12:57
Postat av: RESESNACK.

så du har flyttat dit? fy sjutton, vad underbart :)

2009-02-06 @ 08:34:14
URL: http://resesnack.blogg.se/
Postat av: pelle

Har han inte rätt färg med sig nu så kan ni ju alltid köra med fyra nyanser av grönt-tema;D

2009-02-06 @ 09:39:34
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: lena

Hejsan!!

Härlig bild,jag kom hem från Gran Canaria igår och här sitter jag nu och fryser hehe!!

Vad kul att bli invald så där på en gång:

Ni verkar trivas så fint dä borta:)

Ha det gott, kram lena.

2009-02-06 @ 10:38:09
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: RESESNACK.

sv: men gud va härligt! hur kommer detta sig?

2009-02-06 @ 11:30:56
URL: http://resesnack.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Vad du har mycket på gång, låter kul! Det där minglet låter väldigt trevligt, själv sitter jag bänkad framför tv:n och schlagern i morgon kväll.

2009-02-06 @ 14:52:45
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: RESESNACK.

sv: oki, då förstår jag. men det låter superkul tycker jag :D

2009-02-07 @ 12:46:22
URL: http://resesnack.blogg.se/
Postat av: pelle

förresten - kul att dina päron är på besök! :D

2009-02-08 @ 11:38:51
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: bitte

Hej därborta

Nu är det minst en vecka sedan jag kollade din bloggg och jag tycker det är fullt tempo här men ditt hemmafru liv tar priset!!!! Det är betydligt roligare än det låter så jag kan gärna bli hemmafru i Malaysia. Nu när du dessutom har hittat nya butiker för billiga"the real things" ja då blir jag eld av lågor. Kul också att dina föräldrar nu har kommit HÄLSA DEM SÅ JÄTTEMYCKET -de är så härliga"!

Eftersom ditt hotell i KL nu börjar bli så välbelaggt får du väl också engagera dig i hotel och restaurangrörelsen- vi har en bra tidning för dess medlemmar.

Till er alla i KL stor kram från Bitte och Micke

Här skall vi börja vecka 7 - det är den först sportlovsvecka i sVERIGE- Skåne har sportlov- nästa är Göteborg därefter STH och sist kommer Norrland v 10.

o kyyVi som joDu får vä

2009-02-08 @ 23:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0