Bränd

I går var vi nere vid poolen och solade en stund, UTAN solskydd. Hur dum får man bli, nu har jag bränt mig på flera ställen, och det stramar både här och där. Ska springa ner och köpa en flaska så fort klockan blir lite mer.

Annars hade vi igår en dag som bestod i att packa upp flyttkartonger. Nu börjar det mer och mer se bebott ut här hemma. Vi tänkte fortsätta idag för att nästa helg när Pär kommer hem från Japan åka och köpa soffa och matbord.

Ska även ringa till vår "handy man", så att han kan sätta upp tavlor, kristallkrona samt ta bort några fläckar vi upptäckt på våra golv. Ja, nu skrattar säkert några av er som vet att Pär och jag har tummen mitt i handen, men här verkar det som om det ska vara så. Man gör inte mycket själv.

Idag ska vi åka till en park där de ska ha oerhört vackra blommor. Fotar och visar senare. Och vet ni vad? Jag ska köra dit. Ja, jag ska i alla fall försöka.

Pratade i går med en mamma som bott här i drygt ett år. Vi kände redan till varandra innan vi flyttade, för min mamma och hennes mamma är goda vänner sedan barnsben. Hennes dotter Sandra och Emelie har haft en del kontakt via msn. Hon sa i alla fall att det bara var att ge sig ut, inte vänta. Men att jag skulle skaffa GPS, för det är lätt att åka vilse och inte hitta tillbaka. Vägarna har liksom ingen struktur här. Missar du en avfart är det inte säkert att du kan åka av och åka samma väg tillbaka. Ja, svårt att förklara, men det är vägar överallt, ovanför och under och hit och dit. Förstår ni? Mac, Du måste väl ändå förstå, som har samma problem som jag med att hitta rätt?

Jag måste bara berätta en rolig sak. För några dagar sedan var vi i Bangsar, ett ganska stort område där det också bor många expats. Vi var på ett stort shoppingcentrum (ja, dom är stora här) och det första jag ser är en stor utställning med smycken av Thomas Sabo.

Då cirkusmammor tänkte jag på Er, och armbandet jag fick av Er hade jag runt handleden.

Igår kväll var vi och köpte sushi på vår närmaste matbutik. Där säljer de mat från många delar av världen. På övervåningen har de mat från Japan och Korea och då naturligtvis massor av sushi. Först ville vi köpa en sk festbricka med massor av bitar för endast 80 kronor, men den kunde hon inte göra så snabbt. Så vi valde lösa bitar och det blev en hel del. Jag tror att vi betalade 40 kronor för massor av bitar och hela familjen blev proppmätta. Lite prisskillnad mot Sverige, där sushi är ganska dyrt. Till det blev det en nyinköpt dvd, en Coen Brothers film "No Country for old men" med bland annat Tommy Lee Jones för ca 30 svenska kronor. Filmerna här kostar mellan 20-30 kronor, helt otroligt billigt.

Nu ska jag fixa lite frukost ute på terassen. Ja, appropå terassen, igår fick jag höra att det bygge som är utanför oss ska bli ett nytt condo på över 40 våningar. Jag blev lite rädd att vår utsikt skulle bli hotad, men jag tror inte det, inte helt i alla fall. Och byggen, här i Kuala Lumpur verkar det inte vara någon byggkris, det byggs överallt.


Och ni, det är väl klart att sådana vintermänniskor som vi är kommer att sakna snön...

Kommentarer
Postat av: Lotta S

Bästa tiden på dagen, att få vakna upp och kolla in hur ni har det.

Go´morron från ett kallt Norrköping, snart bär det iväg till Ekenäs slott för lite julstämning. Kram/Lotta

2008-11-23 @ 09:31:19
Postat av: pelle

Men tack! Vad kul att höra! Tack så skitmycket! Vad jobbade du när du jobbade inom media förresten? Måste ju höra mig för så att man har lite hum inför framtiden!



Priset på sushi här hemma i Sverige är verkligen överpriserat. Löjligt dyrt. Köpte en tiobitarsbricka en gång som gick på 120 spänn. Det var inte speciellt stora bitar heller. Jävligt illa.

2008-11-23 @ 12:47:15
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: catrine linder

Hej på er! Oj oj oj se upp med solen.....Själva ska vi iväg på julkonserten som ni bjöd farmor på. Måste bara ut och skotta snö och skrapa bilrutorna först!!! Ha det gott! Hälsar "Linder-Västerhaninge!"

2008-11-23 @ 14:37:56
Postat av: lena

Här laddar man snart för att ge sig ut i backarna:)

Men fick jag välja så skulle jag vilja byta ställe med dig hehe!

Härlig bild:)

Ha det fint, kram lena.

2008-11-24 @ 12:16:59
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0