Träff med KL:are i kväll!

I går tittade jag lite på filmgalan och faktum var att den här gången hade vi också sett en hel del av de filmer som var nominerade. Lite kul eftersom vi inte bodde i Sverige mer än de sista månaderna av 2010. Suget efter svensk film hos oss var så stor att vi prioriterade dessa filmer utan att vi egentligen tänkt på det. Tidigare år brukar det vara ganska många vi inte hunnit se. Vi hade till och med sett Sebbe, som blev årets bästa film. Det var en av de första filmerna som vi hyrde när vi kom hem, egentligen utan att veta något om den. Tycker att det var ett bra val av juryn, filmen är lite annorlunda gjord, men klart sevärd och även tänkvärd om tonårskillen Sebbe.

Blev heller inte förvånad över att Änglagård fick publikpriset, många visade nog sin sympati med den senaste veckans debatt om fin och fulkultur som Helena Bergström startat. Fast jag förstår att publiken gillar Änglagård, trots negativ kritik från media, det är en feelgood film som får en att drömma sig bort till den svenska sommaren och alla igenkännande repliker med svenska skådespelareliten.

I dag har jag tagit tag i en del surdegar som legat på mitt skrivbord för åtgärd lite väl länge. Känns riktigt skönt. Har fortfarande kvar en del saker som jag ska ta tag i efter lunch, sedan kan jag börja blicka framåt igen.

I kväll ska jag träffa lite Kuala Lumpur vänner, vilket ska bli riktigt roligt. Karin, som åker till Sverige med jämna mellanrum för att jobba och Elisabeth som flyttade hem till Sverige bara någon månad innan oss.

I morgon bitti blir jag upplockat redan 07.00, då jag och Thomas ska på Talarforum och lyssna på ett föredrag om Employer Branding. Ska bli riktigt spännande och intressant och gott med lite frukost på annat ställe än hemma. Förresten blir det tidigt för fler i familjen, Pär ska till London och jobba och måste åka redan vid 4.



Vill också säga Grattis till Starbucks som fyller 40 år. Varför finns inte Starbucks i Sverige? Eller nu ljuger jag, det finns en på Arlanda. Men varför just där då man oftast är på väg någonstans där säkerligen Starbucks finns. De expanderar fortfarande och ska framförallt utöka rejält i Kina. Jag tycker personligen inte att fikat är så jättegott på Starbucks, men atmosfären, den är underbar. Starbucks, glöm inte Sverige!



Här får man gå på andra ställen om man som jag gillar att gå på Cafe, och jag har heller ingenting emot alla dessa traditionella och supermysiga små fik som finns runt om i Sverige. Jättegott fikabröd. 

Kommentarer
Postat av: Nilla

Nu skrev du faktiskt själv förklaringen för att Starbucks inte finns i Sverige. Ärligt talat föredrar jag de svenska mysiga kafeerna framför kommersiella Starbucks! Mys på du!! Kram Nilla

2011-01-26 @ 09:37:34
URL: http://nillaberglie.blogspot.com/://

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0