Datorstress

Forra veckan kraschade datorn. Inte roligt alls. Nar jag pa morgonen kom in och skulle starta den sa det bara "poff" och det borjade det lukta brant, darefter var den stendod. Det ar ganska markligt, men det kandes som om nagon som stod mig riktigt nara gick och bara "dog". Dar hade jag sparat det mesta som har med mig och mitt liva att gora, foton, texter, korrespondens mm. Nu sag jag framfor mig hur allt bara forsvann. Mycket finns det back up pa, men inte allt. Jag har namligen en tendens att skjuta upp sadant.

I morgon kommer en PC doktor hit, som tydligen ska vara riktigt duktig. Jag hoppas att han kan fixa min dator, jag verkligen hoppas att han kan det.

Vilken tid vi lever i egentligen, vi far ont i magen och mar daligt nar datorn pajar. Vi moderna manniskor som alltid ska vara uppkopplade och alltid finnas till hand, pa mejlen, facebook, twitter mm.  Till vilket pris? Jag tror faktiskt att vi ibland blir lite latt stressad av att alltid vara uppkoplade. Kanske inte alla, men valdigt manga.
Nog om detta, som man i och for sig skulle kunna diskutera lange och val.

Annars har det varit en ganska lugn helg. Igar var jag, Par och Julia pa Shrek 3. Det var lite mer action i 3:an an 1:an och 2:an, till och med Fiona var en riktig actionhjalte.

Just nu ar det ganska mycket att gora innan sommarlovet. Later lite konstigt att saga sommarlov nar vi bor i ett land dar det ar mer an sommar aret om. Men den 4 juni slutar som sagt Emelie och Julia skolan och kommer att ha ett langt sommarlov och borjar igen den 4 augusti. Gissa om de langtar? For Emelies del ar det riktigt tufft de har sista veckorna, med exams i alla amnen.

Baksidan av expat livet gor sig ocksa pamind da flera vanner lamnar KL nu i juni. I morgon ska jag pa frukost till en i min cooking club som flyttar hem till Jakarta. Senare i veckan ska vi ha avskedslunch for Elisabeth som flyttar hem till Sverige.

En annan valdigt trakig sak ar att Linda, var underbara maid kanske slutar till sommaren. Hon har varit hos oss sedan vi flyttade hit och vi trivs valdigt bra med henne. Men samtidigt ar jag glad for hennes skull. Hon har bestamt sig for att flytta hem till Filippinerna efter massor med ar som maid har i KL. Hon har bade barn och barn-barn dar hemma som hon langtar ihjal sig efter. Ett beslut som sakert tagit ett tag att arbeta fram.

Nu ska jag ga ner till poolen och motionera.

Och idag sager jag ocksa GRATTIS till min kara mamma!











Kommentarer
Postat av: Kim M. Kimselius

Hej Eva

Vet hur det känns när datorn dör, eller tja nästan i alla fall. Blixten slog ned och nu står vi utan tv rad/CD/Grammofon, Fax och internet och något mer var det också. Hela elskåpet brann! Jag har även mobilt bredband, vilket gör att jag kan koppla upp mig och komma ut på nätet.

Hoppas du lyckas rädda dina foton, för de är en stor del av ditt liv, inte sant?

kramisar Kim

2010-05-24 @ 19:25:57
URL: http://kim-m-kimselius.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0