Bihåleinflammation

I går stod jag inte ut längre, febern ville inte släppa, näsan och framförallt kindbenen var heltjocka och hostan gjorde sig påmind bara jag gick två steg här hemma. Jag tog helt enkelt och åkte ner till vår närmaste vårdcentral, Global Doctors. Där konstaterade läkaren att jag hade bihåleinflammation och jag fick en påse med mediciner med mig hem. Och faktum är att jag känner mig betydligt bättre idag, väldigt väldigt trött, men bättre. Jag får nog vila någon dag till innan jag återgår till det normala.

Därför får detta återigen bli ett väldigt kort inlägg, jag är på tok för trött för att skriva några långa inlägg.

Alla hemma i Sverige jublar väl just nu, 2 guld, 1 silver och 1 brons! Här försöker vi också följa med så gott det går genom att läsa tidningar och se på TV när det går. Tidsskillnanden hit gör att allt bra går precis mitt i natten, så vi har faktiskt inte sett något på TV hitills. Och det känns lite tufft, för hela den här familjen är precis tokig när det kommer till OS. Och att sitta och titta på eftersändningar på en dataskärm känns inte rätt. Men märkligt nog så fungerar allt, man får acceptera att man bor i en del av världen där vinter OS inte är stort. Eller rättare sagt, här vet man nog inte ens om att det pågår ett vinter OS. Kanske de mest inbitna då.

Måste även lägga upp denna artikel som jag läste i morse på Aftonbladet. Håller med om att man inte vet om man ska skratta eller gråta...eller så undrar man om det är ett skämt alltihop! 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6641311.ab



Kommentarer
Postat av: Maria Björkman

Jag undrar över om pressen gör vad de kan för att vinkla allt till hennes nackdel, eller om hon verkligen är så här naiv och - korkad?



Har just börjat följa dig där borta i Malaysia (har varit där på semester tre gånger, nu senast i januari), och hoppas att du kryar på dig snart!

2010-02-20 @ 08:24:35
URL: http://www.maria-yogini.blogspot.com
Postat av: Kim M Kimselius

Hej!

Vad kul att jag hittade din blogg. Har aldrig varit i Malaysia, men kan nu resa dit genom din blogg. Intressant! Krya på dig! Kan tänka mig att det är svårt att bli av med förkylningar i värmen.



Kramisar Kim

2010-02-20 @ 12:57:01
URL: http://www.kimselius.se
Postat av: Elisabet

Jag tittar mer eller mindre dygnet runt, älskar OS, men tyvärr är ju det mesta på nätterna här också så det blir en del eftersändningar.

Ang artikeln så är det ju bara ytterligare ett bevis för min del, har alltid haft svårt för den där människan.

Svar: Turbulens är verkligen inte farligt, jag förstår ju att det känns så men det är inte värre än att åka på en skumpig väg på marken, planet kommer inte att ramla ner för att det. Jag lovar.

Tänk på vad skönt det blir för personalen när det är riktigt turbulent istället, hihi. Då får man för en gångs skull sätta sig en stund och vila fötterna lite, så jag riktigt njuter när det är riktigt skakigt. Det enda farliga är för folk som inte spänner fast sig eller sina barn då man kan ramla och göra sig illa ombord, men planet håller. Kram

2010-02-20 @ 18:26:19
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: Lotta

Krya på dig! Kram

2010-02-22 @ 22:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0