Flyttlådor överallt

Jag har inte haft tid att uppdatera min blogg de senaste dagarna, för vi har haft en hel del annat att stå i. Just nu är vår lägenhet här i Kuala Lumpur full av flyttlådor och de tre indiska flyttkillarna jobbar på som bara den.

Vad konstigt egentligen, när vi flyttade hit så tyckte jag att jag rensade och kastade massor, men just nu känns det som om alla tillhörigheter bara växer och växer. Men det är klart, vi har ju köpt på oss en hel del här också.

Det är med blandade känslor som jag ser hur lägenheten blir tömd. På ett sätt vill jag ju självklart stanna kvar här i detta underbara land som vi kommit att älska som vårt andra hemland. Men samtidigt vill jag just nu också hem till Sverige för att träffa familj och vänner som jag inte träffat så där "riktigt" på länge. Dessutom är ju Emelie redan i Stockholm och jag vet att hon vill att vi ska skynda oss hem. Men det viktigaste av allt, min man behöver återhämta sig och sätta sin hälsa i första hand. Så vi vänder på sidan i boken och börjar på ett nytt kapitel som jag tror kommer att bli minst lika bra.

När det gäller Malaysia så kommer jag naturligtvis fortsätta att skriva om detta land. Kanske också en hel del jämförelser mellan Sverige och Malaysia. Jag kommer säkerligen också att skriva en hel del om hur det är att bryta upp, att starta om, att lämna tryggheten för något okänt. Hur det är att komma hem till Sverige efter att ha bott utomlands? Har vänner förståelse för de omtumlande känslor som uppstår? Kanske kommer jag också att göra en del intervjuer med nya intressanta vänner jag fått här som lever och har levt spännande liv och bytt bostadsort och land väldigt ofta. Ja, det finns massor att skriva om, och jag ser verkligen fram emot det.

Jag har redan bokat in en resa till Kuala Lumpur i mars månad. För självklart vill jag vara med om att få uppleva det Världsmöte som Swea kommer att ha här. Jag var tillsammans med Nasha en av de drivande för att få hit det, och jag vet också att det kommer att bli en oförglömlig vecka för världens alla utlandssvenskor som kommer hit. Det finns så otroligt många duktiga tjejer här i KL och de kommer att göra allt för att alla ska trivas.

Vad framtiden säger i övrigt får jag återkomma om, men vi kommer absolut inte att släppa detta land som har så otroligt mycket spännande och vackert att erbjuda.





Malaysia Boleh! - Malaysia Can Do It!


Kommentarer
Postat av: Kim M Kimselius

Alltid lika givande att läsa din blogg. Ser fram emot många intressanta framtida inlägg. Hoppas också vi ses i Sverige! Kram Kim

2010-08-29 @ 15:11:11
URL: http://kim-m-kimselius.blogspot.com/
Postat av: Elisabet

Förstår verkligen att det är blandade känslor för er nu, hoppas ni kommer känna att ni gjorde rätt när ni väl flyttat tillbaka hit, det gör ni säkert! Lycka till med flyttandet! Vad roligt med en resa tillbaka i vår också!

2010-08-30 @ 11:49:08
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: Kim M Kimselius

Hej Eva Tycker om din blogg och tycker du är värd en bloggutmärkelse: http://kim-m-kimselius.blogspot.com/2010/08/en-ny-bloggutmarkelse.html Kram Kim

2010-08-30 @ 18:38:29
URL: http://kim-m-kimselius.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0