En händelserik sommar

Jag har varit väldigt dålig på att skriva i min blgg. Men det är i och för sig inte ovanligt, förra sommaren blev lika bloggfattig den. Jag gillar att ta semester från alla rutiner, och dit får jag nog räkna mitt bloggande.

Den här sommaren har varit fylld av händelser, vackert Sverigeväder och möten med släkt och vänner. För det var ju så att Sverige äntligen visade sig från sin allra bästa sida den här sommaren. Det var underbart att få sitta på min systers brygga i Valla och njuta av glittriga Storsjön, det har också varit skönt att sitta på Pernillas nya fina veranda och dricka flädersaft medan vi gick igenom allt som hänt sedan vi sågs för ett år sedan, åka på mysiga bilutflykter med mamma ch pappa och upptäcka små Jämtländska pärlor var inte heller helt fel.

Sedan var det också många tråkiga saker som hände, och som någon sa till mig, "du kan vaccinera dig mot det mesta, men inte mot sorg, elände och tragedier." Konstigt nog så lär man känna sig själv ganska väl, och förundras över hur stark och konstruktiv man som människa är i jobbiga situationer.

Nu är vi tillbaka i KL och att komma hit kändes som vanligt underbart. Men det kommer att bli lite förändringar för oss alla, och det ska jag skriva om senare när alla pusselbitar är på plats.

Nu ska jag göra mig i ordning för att åka in och äta lunch med Madeleine.


En svettig familj i tropikerna!

Kommentarer
Postat av: Kim M Kimselius

Underbart att ha dig här på bloggen igen! Har saknat dina inlägg! Kramar från Kim

2010-08-05 @ 10:26:00
URL: http://kim-m-kimselius.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0