Matlagningsklubb

Idag har jag varit på något jätteroligt. En matlagningsklubb med deltagare från alla möjliga länder. Det hela började med att jag i lördags träffade Jo Anne Karlsson på den svenska kräftskivan. Jo Anne är gift med en svensk man och är själv amerikan/taiwanes, de har bott i Taiwan i massor med år och nu de senaste åren här i Kuala Lumpur. Deras son som också går på svenska skolan med Julia är född i Taiwan. Och som sagt, Jo Anne undrade då om jag ville vara med i denna exklusiva klubb med medlemmar från bland annat Sydafrika, Kina, Japan, Taiwan, Indien, Indonesien, Argentina, Venezuela, Norge och så jag då från Sverige. Jag har säkert glömt några länder. Och jag är glad att jag kom dit idag, för hon som är ansvarig sa att de inte ska ta emot fler nu på ett tag.

Idag var vi hemma hos en tjej från Sydafrika, Hon och en tjej från Norge stod som värdinnor. De lagade en underbar lunch bestående av två olika sallader, den ena med vindruvor och nötter och den andra med lamm, ruccola och granatäpple. Sedan hade de gjort en fantastisk kycklingrätt med apelsin, citron och fänkål, och två sorters bröd. Till dessert fick vi hemmagjord mangoglass och chokladmousse. Det var så otroligt gott, och det blir svårt att leva upp till detta när jag själv ska stå som värdinna.

Efter matklubben fick jag skynda mig att åka och hämta Julia på skolan för att sedan skjutsa henne till Svenska skolan som är på onsdagar. Ska snart hämta henne.

I morgon är Julia ledig, för det är elev-förälder-lärar dagar på Middle School. Julia, jag och Pär ska vara på skolan igen på fredag kl 09.00 då vi ska gå igenom ämne för ämne med hennes lärare.

Det är väldigt tufft just nu för både Emelie och Julia. På något sätt kändes det som om skolan i Sverige var betydligt mycket lättsammare, både Pär och jag kan ibland känna att våra barn inte har någon fritid alls i veckorna. Bara plugg och prov hela tiden. Och de flesta andra svenskar säger samma sak. Det ställs enorma krav, och mitt i detta måste de ha efterskolan aktiviteter minst ett par dagar i veckan.

Emelie kommer hem något senare idag, för de har volleybollmatch mot en brittisk internationell skola i eftermiddag. Det har varit otroligt mycket volleyboll för henne och i morgon åker hon som sagt till Penang för ytterligare match.


Har inga bilder från idag, men lovar att jag ska ta på nästa matklubb. Här
är i alla fall vår enkla men ack så goda indiska måltid i går kväll. Naan-
bröd med såser och tandori kyckling med mintsås. Gott det också.


Kommentarer
Postat av: Catrine Linder

Låter väldigt gott! Samla recept som du kan bjuda oss på när vi kommer........

2009-09-30 @ 20:37:25
Postat av: pelle

Det verkar hända så mycket där ni bor, så mycket svenska aktiviteter. Jag blir impad.

2009-09-30 @ 23:26:05
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Eva Linder

Catrine: du ska få äta godsaker här, det lovar jag;)

2009-10-01 @ 01:34:22
URL: http://evalinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0