Nu har det börjat - jag drömmer om snö

I går bokade vi en häftig resa som vi ska göra i början på december. Vi ska åka till Kambodja, eller Konungariket Kambodja som är en monarki i Sydostasien. Landet gränsar mot Thailand i väst, mot Laos i norr och Vietnam i öst. Här ska vi självklart besöka den världsberömda tempelstaden Ankor med templet Ankor Wat i spetsen.

Det roliga är att det också är en stor löpartävling där just då, så Pär (och kanske några fler i familjen) ska vara med och springa. Det är flera svenskar som bor i Kuala Lumpur som ska springa och de ligger naturligtvis i hårdträning just nu. Vi kommer att åka några dagar innan loppet med familjen Molin och turista ihop.

Snart är det också dags för Emelies Nepalresa. Just nu är det möten varje vecka på skolan och packlistor är skrivna. Kommer säkert att bli en otrolig häftig upplevelse för henne och de kompisar hon åker med. Emelie kommer att blogga innan Nepal och även under Nepalresan, så jag ska självklart ge er den adressen senare.

Nu till helgen ska Emelie åka med skollaget i Volleyboll till Penang, där de ska spela mot en internationell skola. De ska bo hemma hos familjer, vilket blir lite extra spännande tycker jag. För Emelie är det första gången hon åker iväg med laget och igår kväll visade hon oss sin nya resedräkt som ISKL har när de är ute och representerar skolan i olika sammanhang. Riktigt proper såg hon ut.

Ikväll när de andra kommer hem från jobb och skola ska vi bege oss till Brickfield, ett indiskt favoritställe. Jag ska gå förbi YMCA, där jag bokat en lokal till nästa tisdag för Sweas räkning. Vi ska ha föreläsning om Malaysiska namn och titlar, vilket är en djungel i sig. Jag ska gå igenom lite om vad som finns och betala i förväg. Sedan tänkte vi äta lite indiskt i något av alla de hål i väggen som finns i detta ganska ruffiga men ack så charmiga område.

I natt drömde jag att jag åkte skidor. Det var länge sedan nu, och när jag vaknade hade jag en otrolig längtan efter snö, kyla och min svarta dunkappa hemma i Sverige. Men det dröjer nog ännu ett tag tills jag får se snö.


Jag i skidbacken, ett ställe där jag trivs. Men okey, jag får väl gå ner till
poolen istället då, och försöka glömma att snö finns;)


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Åh vilken dröm att få se Ankor Wat!

Det där med indiskt i ett hål i väggen låter så gott att man nästan svimmar!

2009-09-29 @ 18:48:37
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: Lotta

Du drömmer om snö, medan jag sitter o drömmer om värme o sol. +5 grader här i Norrköping imorse, ösregn och grått :(. Kambodja låter fantatsikst, drömmer också om att resa dit någon dag. Kramkram

2009-10-01 @ 08:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0