Bombhot

Igår var det en annorlunda dag.

På morgonen åkte Emelie och Julia som vanligt iväg med skolbussen till skolan. Själv skjutsade jag Pär till jobbet och åkte sedan direkt på ett möte på skolan, med Parents Teatcher Assosiation, PTA. Mötet höll på till lunch, och därefter tog jag bilen för att möta upp Pär för lunch och lite ärenden. Men först behövde jag hämta lite papper hemma.

Väl hemma så ringde Emelie och var precis upprörd och med gråten i halsen: "mamma, du måste hämta oss, vi har blivit evakuerade för skolan är bombhotad". Nu hör det till saken att jag knappt hörde vad Emelie sa, utan bad henne säga allt en gång till och då lugnt. Jag uppfattde allt, men Emelie visste däremot inte var jag skulle hämta mitt i all kaos. Fast jag hann med att bli lite orolig. Vi är ju trots allt inte hemma i Sverige, utan i en helt annan del av världen och då är det lätt att fantasin börjar skena iväg.

Efter bara några minuter kom ett sms från skolan,  där stod att det kommit ett bombhot 12.30 och att alla elever skulle evakueras till en golfklubb som ligger i närheten. Vi föräldrar fick instruktioner hur och var vi skulle hämta våra barn.

När jag kom till golfklubben så var alla elever uppdelade i årskurser, vilket gjorde det lätt att hitta sina egna mitt i ett hav av tusentals barn, ungdomar, lärare och föräldrar. Jag kvitterade ut Emelie och Julia som båda ville berätta om sina upplevelser. Skolan gjorde ett fantastiskt jobb och trots det stora elev antalet så gick allt lugn.

Sedan åkte vi och hämtade upp Pär. Vi åt lunch och fixade lite ärenden, sedan hem för läxor.

På kvällen kom en bilförsäljare från Toyota hem till vårt Condo och visade en bil. Vi åkte på en liten provrunda och allt kändes bra. Vi ska höra av oss igen på söndag för att se bilen igen och eventuellt bestämma oss om köp.

I morse åkte Pär iväg....igen. Den här gången till grannen Indonesien. Ingen lång resa, tillbaka på fredag kväll.

Nu ska jag fixa i ordning mig och hämta upp Maria, en skrivarkollega på snofida. Vi ska på kaffemorgon till Danska Ambassaden. Jag har tagit ut vägbeskrivning, Maria lovade ta med GPS, så jag hoppas att vi hittar dit.


Emelie och Julias skola ISKL. Skolan har två campus, Melawati
för de mindre barnen och Ampang för de lite större. Det var
bara Ampang campus som fick bombhotet och där går alltså
Middle School och High School student.


Glöm inte bort att tvätta händerna!

Kommentarer
Postat av: Dylan

Oj, jäklar vad läskigt med bombhot sådär. Men bra att skolan var så väl organiserad och att allt gick väl.

2009-09-09 @ 14:32:20
URL: http://Dylans.wordpress.com
Postat av: pelle

LÄskigt! Men blev bombhotet avblåst då?

2009-09-10 @ 21:03:38
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: pelle

men oj, vilken händelse! hur gammal var eleven då, något ni fick veta? var det någon bitter 50-åring som var arg menar jag?

2009-09-12 @ 00:11:18
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0