Majbrasa på stranden

I torsdags kväll var vi ett ganska stort "svenskgäng" som samlades på flygplatsen för att ta oss till Langkawi där vi skulle fira Valborg. För vår familj var det extra roligt eftersom det också innebar en hel del nya bekantskaper med mer rutinerade  Kuala Lumpur bor.

På Langawi bodde vi på Frangipani Resort & Spa, som visade sig vara ganska stort. Jag, Pär och Julia hade en beachvilla medan Emelie bodde tillsammans med Sandra och ett helt gäng andra ungdomar i ett annat tvåvåningshus med mindre rum. Och där tror jag inte att det blev särskilt mycket sömn. Sista natten berättade Emelie att hon inte sov just någonting. Bra förberedelse inför matteprovet idag...

Vi hade i alla fall en otroligt trevlig helg med god mat och dryck, men även en uppskattad tur i Mangoveträsket som avslutades med middag på en restaurang med fantastisk god thailändsk mat.

Men en sak som inte var så bra var vädret. Den enda dagen som jag solade var i fredags, så särskilt mycket brunare blev jag ju inte. Och vi som hade bokat sent flyg hem till KL,  trodde ju i alla fall innan att vi skulle få en hel soldag även i går. Men det regnade och blåste som bara den, vore det inte för den varma temperaturen skulle man kunnat tro att man var hemma i Sverige en sådan där riktig hemsk höstdag.

Idag har vi haft redaktionsmöte för snofida här hemma hos mig. Och just nu känner jag att jag kanske tagit på mig lite för mycket. Har hela tiden tänkt att jag inte har någon panik med de reportage jag ska göra, för de ska ju in först i septembernumret. Men så kom jag på att jag måste vara färdig med allt mitt innan jag och Emelie åker till Sverige, det vill säga före 10 juni. Så det är väl bara att börja skriva.

Här kommer lite bilder från Langkawi. Vill ni läsa mer om ön, så har jag ett tidigare inlägg därifrån också.


Lite barbilder ifrån Langkawi. Här första kvällen efter en middag på en
restaurang ganska nära där vi bodde.


Svenska grabbar på stranden utanför vår resort.


Och här är svenska brudarna Frida, Maria och Julia.


1:a maj, alltså på fredagen så hade vi fördrinken vid stranden innan vi åkte
vidare till en underbar restaurang där man bokstavligt hade fötterna rakt ner
i den underbara sanden.


Som sagt, det var som att sitta i ett paradis. Eftersom vi var ganska många,
cirka 40 personer, så vick vi dela upp oss på tre bord.


Och självklart så hade vi en majbrasa också.


På lördagen kom det första regnet. Då är det inte mycket annat att göra, än
att ta skydd och som Pär här läsa en bra bok.


På lördagseftermiddagen åkte vi båt i mangroviträsket. För oss var det
andra gången, men det gjorde inte så mycket för det är en fantastisk tur.
Vi var uppdelade på fyra båtar och vi fick se massor av örnar, fladdermöss
och naturligvis apor. Denna gång höll sig Varanerna borta.


Och det är otroligt vackert att åka runt på floderna. Här är ett sund där det
ligger ett flertal segelbåtar. Många lägger till här för att det är väldigt skyddat,
men vår guid berättade också att en del segelbåtar legat här i flera år. Tydligen
är det långseglare som valt att helt enkelt bara lämna sin båt efter en jorden-
runtsegling. Det blir för dyrt för att frakta hem den, och segla hem kanske ingen vill.
Lite synd på så många fina skutor.


Vi åt på en restaurang mitt i mangroviträsket. Båten skjutsade dit oss och
väl inne på restaurangen var det uppdukat för hela gänget. Maten var
riktigt god, thailändskt. Efter att vi ätit klart fick vi gå genom träsket på
en lång bro, riktigt häftigt faktiskt. Här har Emelie, Victor, Cicci och Anna
lite roligt innan maten kom in.


Här är bordet med de lite yngre ungdomarna, Fredrik, Hjalle, Maria, Julia,
Saga och Frida som också hade riktigt roligt.


Sista kvällen i baren, alla trötta men kämpar på ändå.


Drinkarnas afton... som ni ser hade vi det väldigt roligt och uppfriskande!





Kommentarer
Postat av: Geccod

Det låter som en riktigt kul helg. Skönt att träffa lite nya svenskar? Minns när vi kom hem ifrån USA sist och man kände hur ovant det var att höra svenska då vi möttes upp av en flygvärdinna när vi anlände på Arlanda.

2009-05-04 @ 15:02:30
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: Anonym

Låter som ni har haft det riktigt skönt, trots regnet, eller kanske just för regnet. Då får man gotta sig med en bok. Här har kyligare luft kommit in över oss, brrrr.... Kram/Lotta

2009-05-04 @ 20:29:38
Postat av: Kalle

det va en väldigt fin och värmande kommentar! jag bugar å bockar vänligast! låter som du har det varmt å skönt där du befinner dig :D

tack!

2009-05-05 @ 00:29:36
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Låter härligt och det var väl bra med lite regn så du vänjer dig vid klimatet här innan ni kommer hit, hehe!

2009-05-05 @ 22:53:33
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: pelle

Då måste jag fråga hur det gick på provet? ;D

2009-05-06 @ 23:58:53
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Ritha Jonsson

Vad roligt att se bilderna från Langkawi. Har träffat och umgåtts med en del av dem när vi varit i KL. Synd på vädret..Här väntar vi på sol och värme som har försvunnit igen.



2009-05-07 @ 18:21:51
Postat av: pelle

ah, rödvin? jag provar. får jag huvudvärk får du bära skulden ;D

2009-05-07 @ 23:12:07
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: pelle

eva eva eva eva eva? vad händer? var är dina goa uppdateringar? ;D

2009-05-10 @ 19:59:05
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: matilda

hej :) hur mår ni? jag mår bra, och idag har jag varit och kollat på cirkusföreställningen på tyska torget:) (har ju slutat) kan inte uppträda utan Emelie! jag saknar er och tycker ni ska skynda er hit nu :) Puss&kram från bonusdottern i sverige:)

Hälsa emelie att jag saknar henne massor. <3

2009-05-10 @ 21:27:48
Postat av: Anonym

"Bortis" min vän!

I går satt jag på ett EF-möte på Östra Real inför Annas resa till Long Beach (Eastbourne duger inte längre...) och insåg att det är typ trettio år sedan vi var där. Smack in i fyrtioårskrisen! Tänkte att jag måste höra av mig till dig och höra hur ni mår. Sist jag hörde något från er var via ett julkort, med poststämpel Oxelösund, för hundra år sedan. Såg sen att ni flyttat till Norrköping, men inte fanns det någon Familjen Linder kvar i Norrköping. Skam den som ger sig, tänkte jag och började nysta! Och med dagens möjligheter så var det ju inte så svårt att hitta dig. Men hittar tyvärr ingen e-postadress, så här kommer min: [email protected]. Stora kramar Sanna som hälsar till Pärtan (När kallades han det sist!) så mycket.

2009-05-15 @ 17:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0