I dag är jag trött, väldigt trött

I natt har jag inte sovit. Jag har haft en sådan där natt när man ligger och vrider och vänder på sig, och utkämpar en kamp mot klockan. Huvudvärken slog också till någon gång på småtimmarna och sedan var det totalkört. Så när alla gått iväg till skola och jobb så gick jag faktiskt helt utan dåligt samvete tillbaka till sängen, och sov ända till kvart i tolv. Faktiskt ganska ovanligt för mig, som egentligen är väldigt morgonpigg och ännu inte brukar ha några som hellst sömnproblem. Jag är  känd för att kunna somna var som hellst när som hellst.

I går kväll hade vi den sista bokklubben för säsongen. Vi satt ute vid Lottas pool och som vanligt var det väldigt trevligt. Lotta som tappert satt med oss i någon timme med feber, gick efter ett tag upp och la sig och vi andra satt kvar en stund till.

Eftersom det är en del som flyttar nu till sommaren så kom naturligtvis samtalen in på det. Flyttfirmor, magasinering och hur det i största allmänhet känns att ta avsked och bryta upp. Jag kan själv känna att jag har svårt med alla dessa avsked. Även om vi som bor här inte har känt varandra jättelänge, så får man en slags närhet till varandra som jag tror beror på att vi har så otroligt mycket gemensamt. Och när man sedan ska säga hej då och kanske aldrig mer träffas, ja, då får jag en klump i halsen. Det blir så vemodigt.  

I kväll ska Emelie på fest på sin skola. Festen ska vara på en golfklubb en bit ifrån skolan, och jag tror att hon tycker att det ska bli väldigt kul.

I morgon är det svensk skolavslutning på svenska ambassaden. Det ska bli väldigt roligt och spännande. För vår del blir det första gången, och jag lovar att ta bilder och visa sedan.


Nästa vecka har Julia ledigt från skolan. Då ska vi mysa och ha det riktigt
skönt. Det är kul för henne också att Klara bor i samma condo, då kan de
bada och leka vid poolen hur mycket de vill.



Här Klara och Julia som faktiskt är väl värda en riktigt skön vecka utan
skola. Sova länge, ta det lugnt, bada, sola och leka. Blir också lite trist
för Klara efter sommaren då Julia byter skola till ISKL. Men de får leka
och vara kompisar hemma i stället.


På lördag efter ambassaden tänkte vi ta en tur till Melaka. Har varit där två
gånger tidigare. Men har fått för oss att det ska vara fint att gå runt på kvällen
bland alla mysiga butiker i China Town. Här är när mina föräldrar var med,
mamma, jag och Julia poserar vid torget.

Kommentarer
Postat av: Pjoltas

Gaaw! Pool och värme...jag är inte alls avund!

=)

2009-05-23 @ 11:25:36
URL: http://pjoltas.blogg.se/
Postat av: I Love Travel

Jaha, vad kul! Skön att komma bort från kyliga skandinavien.

Postat av: I Love Travel

Vad underbart att kunna kalla något så exotiskt för sitt hem! Låter som en dröm!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0