Ishockey i Malaysia???

När man som familj flyttar från Gävle, där hockey är heligt, till det tropiska Malaysia med en hockeyfanatiker till son, hur tänker man då?

Ja, det var säkerligen dessa frågor som många av familjen Molins hockeyvänner ställde innan de satte sig på flyget till Kuala Lumpur för att stanna här i ett antal år. För här i Kuala Lumpur skulle det väl knappast gå att underhålla denna sport som är så stor för oss. Men här i Malaysia?

Men se, här finns det faktiskt en hockeyrink, där Hampus tränar och vad jag också förstått är en av storstjärnorna. Men det är klart, kommer man från Gävle med Brynäs som stolthet, så har man det i blodet.

Hittade faktiskt en länk till ett reportage om Hampus som jag vill visa er. Det var inne i Arbetarbladet i Gävle nu i maj. Länken ser ni längst ner. Gå in och läs, jag tycker det är ett mycket fascinerande reportage om hur den sport man minst trodde skulle gå att utöva här, faktiskt finns. Hampus går annars på Mont Kiara International School, och är i samma grupp som Julia på Svenska skolan.

För vår del har det varit betydligt svårare att hitta cirkus, som vi trodde var lätt som en plätt. Jag menar asiater är ju gudar i akrobatik. Men ibland är det inte som man tror.

Jag har precis kommit upp från träningen. Och nu ska jag gå ner och simma några längder och få lite sol. I eftermiddag skjutsar jag Julia till hennes sista svenska lektion för denna termin. 

http://arbetarbladet.se/sport/1.1047876


Kommentarer
Postat av: Pjoltas

Malaysias regnskog ska visst vara värsta djungeln har jag hört!

=)

2009-05-20 @ 18:14:41
URL: http://pjoltas.blogg.se/
Postat av: pelle

men gävle? varför har jag fått för mig att ni bott i Nkpg? ;D

2009-05-20 @ 21:23:02
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: I Love Travel

Är hockey verkligen så kul?

Postat av: pelle

ja, vad dum jag är - nu ser jag ju att du skriver "Molin" dessutom.



Det är inte lätt ;)

2009-05-21 @ 09:00:16
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0