Sverige är också fantastiskt!

Jag och Emelie har varit i Sverige i ungefär två veckor nu. Och för oss båda har det varit underbart, men ganska annorlunda. För det känns ju lite konstigt och märkligt att komma hem till sitt hemland och inte ha något hem. En känsla av att vi verkligen är på besök, trots att allt är så välbekant och så "hemma" för oss.

Nu har ju vi tur som har fått bo hos våra vänner och blivit minst lika omhändertagna som vi blir hemma i Kuala Lumpur. Tills i går har vi bott hemma hos Pernilla & Co. Vi har haft det så avkopplande och skönt och verkligen njutit av deras gästfrihet och framförallt deras underbara trädgård där framförallt jag suttit och slappat och slöat.

Under våra veckor i Norrköping har vi firat studenter, både Maria och Issa, som båda nu njuter av lite frihet innan de ska börja fundera på framtiden och vad den har att erbjuda. Vi har även träffat lite cirkusfolk, naturligtvis. Midsommarafton firade Emelie med grillfest hos kompisar och jag tog det lugnt hemma hos Pernilla och James med några vänner. Precis så som jag ville ha det, lugnt och kravlöst.

Just nu är vi i Stockholm och väntar in Pär och Julia som kommer till Sverige i morgon bitti. Ska bli så kul att vara samlade hela familjen. Jag har verkligen längtat efter Julia som jag tycker har fått gå ovanligt länge i skolan.

Nästa vecka blir det segling, och vi kan ju inte ha bättre tur med vädret. Jag ska verkligen njuta av det absolut bästa  Sverige kan erbjuda på sommaren, nämligen skärgården.

Efter seglingen blir det sommarturné med cirkusen. I år fraktas tält och cirkusartister till Västervik. Är riktigt spänd och förväntansfull över att få se årets föreställning. Har hört rykten om att den ska vara riktigt bra.

De sista veckorna bär det iväg till mina älskade hemtrakter. Då ska vi njuta av Frösön och Storsjön.


Nu är det Malaysiska landskapet utbytt och för några veckor njuter vi av
det bästa som finns, svensk sommar!

Kommentarer
Postat av: elisabet

Vad härligt, jag njuter också av den svenska sommaren, vill inte vara någon annan stans än här just nu. Låter väldigt spännande med Cirkusen!

2009-06-30 @ 23:50:27
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: pelle

hur behandlar klimatet er då? :D

2009-07-11 @ 16:15:06
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: RESESNACK.

hej hopp! hoppas ni har haft/har det bra i sverige :) hur gick det med den där artikeln?

Postat av: Dylan

Tack, kul att höra. Hoppas det inte är alltför lugnt hemma i Norrköping utan oss nu bara. Haha! Är lite avundsjuk på er som åker på turné nu dessutom. Ha det bra!

2009-07-13 @ 06:13:20
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: Anna

Det låter som om du lever ett intressant liv. (Fast det gör ju jag med.) Ha det bra!

2009-07-13 @ 09:49:53
URL: http://sparaochres.blogg.se/
Postat av: RESESNACK.

Sv: Okej, det är ingen stress. Bara undrade :)

Postat av: pelle

Hhaha, jag förstår det. men till och med jag som helyllesvensk fryser ju nu ;P

2009-07-14 @ 11:59:40
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Elisabet

Hur känns det att vara borta från Malaysia då, saknar du inte det nu när du är här och vice versa?

2009-07-14 @ 13:50:49
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: anonym

vad roligt att ni har kommit tillbaka tillbaka till kalla klimatet

Postat av: Elisabet

Vad roligt att du tycker om hemsidan, jag ska försöka hinna lägga upp lite fler recept på saft o dyl under dagen tänkte jag om det kan intressera. Är ni tillbaka nu eller är det fortfarande Sverige som gäller? Har också varit lite långsam med bloggandet men det blir ju så på somrarna för de flesta tror jag! Kram e

2009-07-20 @ 12:30:07
URL: http://stenvreten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0