Regn idag igen

Vaknade åter till en dag med mulet och regningt väder. Och vad ska man göra då? Sova, läsa eller titta på VM i simning från Rom? Det sistnämnda vann överlägset. Har suttit bänkad framför TV:n och tittat på de svenska hoppen. Min klara favorit är självklart Sarah Sjöström från Haninge. Hon var ju grym i försöken!!!!

Men nu är det paus från simningen som återkommer ikväll med semifinaler. Så då tänkte vi ta en liten bilutfykt till Rödön där vi troligtvis också fikar. Har fikat varje dag sedan jag kom till Sverige. Eller åtminstone sedan jag kom upp till mina föräldrar som fikar massor. Så jag har en del att ta igen när jag kommer hem till KL.

I går gick jag Pridetåget med hela storfamiljen här uppe. Det var riktigt roligt. Dock kan jag tycka att fler skulle ha ställt upp. Men det är som det är i en liten stad med massor av fördomar. Dessutom tror jag att många här uppe är rädda för vad andra ska tro och tycka. "Tänk om det skulle vara någon som känner mig och ser mig gå i tåget, vad ska det tro". Ja, det låter otroligt, men faktum är att jag är säker på att många tänker så. För många stod bredvid och bara tittade på.

Hjärna - Hjärta - Mod


Här syns min syster Anna och två av hennes barn Sara och Olle


Många skyltar var bra, dels den här, men även "Stolta föräldrar" och "Stolta
syskon". Själv känner jag att det är viktigt att gå med. Mycket för alla för-
domar som finns här i Sverige och i små städer. Men numera bor jag i ett
land där homosexualitet är förbjudet. Nu efterföljs säkert inte lagen alltid,
men att öppet visa det kan ge fängelse vilket är fruktansvärt.




Kommentarer
Postat av: marie

Hej!

Här skulle också bli dåligt väder idag men solen skiner. Åkte i morse ut i skogen och plockade 5 liter hallon. Finns hur mycket som helst. Älskar att vara i skogen. Idag var jag själv. När jag kom hem sa Daniel är du inte klok är du ute i skogen själv "har du inget liv" Ja dessa ungdomar vad gör vi åt dem. Har bara varit hemma och ätit men jag ska ge mig ut i skogen igen. I går plockade jag kantareller i massor. Fick stå hela kvällen och ta hand om allt. Simon är i Holland på 70-års kalas hans pappa fyller år. Elin är på Skara sommarland med en kompis. Hör av dig innan du åker. Kram Marie

2009-07-26 @ 14:40:31
Postat av: RESESNACK.

åh, har helt missat VM i simning :O

Postat av: Elisabet

Vad bra att du deltog, tragiskt att det ska behöva vara ett sådant stort steg för många att bara sympatisera med andra, som att det skulle spela så stor roll för en om alla tror att man är lesbisk även om man nu inte är det. Jaja, vet ju hur det är men ändå. Vad tragiskt att det är olagligt där, hoppas det är något som kommer att försvinna snart, usch vad hemskt. Känner mig på något sätt stolt över att du var med i tåget, då känns det som att man var med lite fast på länk... Kram

2009-07-27 @ 22:45:33
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: Anonym

kul att du har en blogg...

2009-07-28 @ 16:51:05
Postat av: penny

Otroligt härligt att höra ändock att detta Pride-tåg tog plats I lilla Östersund! Bara det är ju ett stort steg i rätt riktning. De som stod bredvid kommer nog att ta klivet in i tåget i framtiden och stötta sina medborgare i detta. Jag tycker att vi kommit långt i Sverige men som du säger så finns det ett stort kliv till att ta! Många tror att Vi inte har fördommar men de som tror så har inte förstått eller kanske inte riktigt erkänt sina egna fördommar. Hur som helst. Nu borde ni vara Hemma i KL igen. Vad härligt!

2009-08-01 @ 10:33:19
Postat av: pelle

jaså, så det var inte sthlms pridefestival ni gick? coolt.

2009-08-04 @ 15:52:35
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0