Trött, trött, trött

Vardag igen! Väckarklockan har ringt och det är en lugn, tyst och långsam morgonstund för alla. Större delen av familjen är så trötta att de definitivt inte är talföra på morgonen, och då brukar inte jag heller prata så mycket.

Helgen har varit bra. I lördags var vi och inhandlade diverse saker hit hem, och nu verkar det som om det mesta börjar falla på plats. Hittade ett superfint konstverk som vi satte upp på väggen. Först skulle vi ha den vid ytterdörren, med vi tyckte att den var för fin för det, så nu hänger skapelsen på central plats här hemma.

Vi var även en sväng på IKEA i lördags (ingen bra dag för det), för Julia skulle byta ut sin skrivbordsstol som hon tyckte var för stor. Passade då på att äta köttbullar med potatis och lingonsylt. Smakade lite Sverige trots att köttbullarna var hårda och lite torra. 

I går var vi på ett shoppingcentrum som jag hört mycket om, men aldrig tidigare besökt. Pär och Julia har varit där tidigare för någon vecka sedan. Stället heter Times Square och är ett gigantiskt hus med flera våningar och butiker av alla de slag. Så himla stort, som alla köcentrum här. När vi gick runt och tittade, så konstaterade vi att de Asiater som åker till New York eller London för att shoppa kan inte bli imponerade. För här finns så många shoppingcentrum och butiker att det tar lång tid att upptäcka alla, och alla är enorma.

Åter till Times Square, som längst upp i köpcentrumet har en stor nöjespark med en av de största och häftigaste berg-och-dalbanor jag sett med loop och allt. Naturligtvis åkte inte jag, men väl de övriga som inte är rädda för något. Runt denna har de ett antal karuseller som håller ganska bra klass, säger den som aldrig åker något.

Och sedan, en trappa ner, har de en bowlinghall med 50 bowlingbanor. Köpcentrumet har även en stor biodel. Och dessutom då en massa butiker. Längst ner har man en stor scen där det brukar vara uppträdanden, igår var det naturligtvis kineser som sjöng och dansade in det stundande kinesiska Nyåret. Häftigt ställe!

Nu kommer det att bli lite si och så med mitt skrivande under ett par dagar. Vi ska som jag tidigare berättat åka till Langkawi, men innan är det smockfullt med möten på skolorna. Eftersom Pär åker till Bankok över en dag så blir det jag som får hålla ställningarna. Men självklart kommer jag att berätta hur vi har det i Langkawi.


Det bruna huset med två torn är Times Square


Berg-och dalbana mitt i köpcentrumet!


Och naturligtvis massor av shopping, här märker man inte av
någon kris, folk handlar som galningar och det är fullt i alla butiker
.

Kommentarer
Postat av: Therese

haha lite sugen jag blev på berg och dalbana! coolaste ever att ha den inomhus :)

2009-01-19 @ 10:09:11
URL: http://tuws.blogg.se/
Postat av: mickis

Gud vad fränt :) Berg och dalbana inomhus slår allt

2009-01-19 @ 14:04:27
Postat av: Geccod

Det både låter och ser ut som ett riktigt häftigt Köpcentrum! :D

2009-01-19 @ 14:35:21
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: Geccod

Hehe, ja jag får nog ta och dra med mig en extra väska när vi kommer.

2009-01-19 @ 14:37:57
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: lovisa

Ja, jag förstår att ni kommer fara runt en del och eftersom det skulle vara mitt projektarbete så är det viktigt att jag börjar planera det hela så snart som möjligt också.. Kan vi inte bestämma någon dag och tid efter ni har kommit hem från Langkawi då vi kan prata antingen med skype eller i telefon? Så akn man börja spåna lite i alla fall.. Ha det så skönt på er semester nu :) Kram

2009-01-19 @ 17:03:30
URL: http://lovisastjarnan.blogg.se/
Postat av: pelle

Men vad tufft med en berg-och-dalbana bara sådär. GRYMT! Åkte ni något?



Vidare till köttbullaren, hemlagade är godast. Finns det inte så att ni kan kleta ihop egna?

2009-01-19 @ 17:07:43
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: elisabet

Men gud det måste ju vara som att komma till himlen med all shopping! Ha en jättehärlig semester också!

2009-01-19 @ 18:17:22
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: jossan

ser ut som shoppingcentret i petronas tower :)

2009-02-20 @ 19:14:54
URL: http://jossansnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0