Är det inte ganska typiskt?

I dag blir det till att ta det lugnt och försöka få Emelie frisk. Är det inte ganska typiskt att hon har blivit knallsjuk just nu?

Hon började bli förskyld redan för ett par dagar sedan, och i fredags blev det lite värre för att nå kulmen i går kväll. Ont i öronen, halsen och utslag över hela kroppen med ett svullet ansikte. Och med hög feber.

Så just nu är hon väldigt ledsen, för som sagt, den efterlängtade skolan börjar i morgon. Vi ska åka ner till en läkarmottagning som ligger i vårt område och se om de kan göra något. Och som förälder lider jag med henne just nu.

Eftersom vi för länge sedan hade bjudit Rawi och hans indiska familj på middag så ville vi inte avboka trots att Emelie var sjuk, så de var här ett par timmar i går kväll. Kanske lite dumt av oss.

Jag hade gjort mat så in i bomben, men jag tror att de tyckte att den medelhavsinspirerade maten jag gjort inte föll dem riktigt i smaken. Men som sagt, de är väldigt lättsamma, härliga och pratglada och vi hade det riktigt trevligt.

Deras dotter och Emelie kommer att börja i samma grade, så de hade ganska mycket att prata om, så Emelie försökte så gott hon kunde vara vaken de timmar de var här. Sedan slocknade hon.

Nu har hon vaknat och jag måste avsluta detta inlägg. Hon har blivit värre, och klagar på både andning och hals. Vi får bege oss ner till läkarmottagningen.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Usch, låter inget vidare! Hälsa Emelie så mycket och hoppas hon kryar på sig snart. Själv våndas jag lite inför morgondagens jobbstart, efter 4 veckors ledighet. Kram Lotta

2009-01-11 @ 08:28:15
Postat av: Geccod

Usch vad trist! Typiskt att det ska hända just nu i slutet av det långa skoluppehållet som de har haft.

2009-01-11 @ 11:51:39
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: lovisa

Hälsa så mycket till Emelie. Hoppas att hon mår bättre snart. Du får proppa i henne en massa ingefära och kanel, det ska vara bra för feber Kram Lovisa

2009-01-11 @ 14:23:27
URL: http://lovisastjarnan.blogg.se/
Postat av: pelle

Men gillade de inte maten? Men det är väl sådär med kulturskillnader, kanske?



Hoppas Emelie kryar på sig snart! :)

2009-01-11 @ 16:24:42
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Pia

Hej Eva!!!

Har nu hittat din blogg. Jag är jätteglad för det. Måste läsa hela. Hinner inte just nu .Jag återkommer. Hoppas att ni mår bra. Vilket äventyr!!!

Hälsa Familjen Kram Pia (å palle du vet....)

2009-02-05 @ 23:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0