Snart är det jul

I förrgår klädde vi vår julgran från IKEA. Den är ganska liten och ynklig, men ändå, det är en slags gran. Jag har också inhandlat ansjovis och ska göra janson imorgon. Ikväll tänker jag rulla köttbullar. Linda står i köket och bakar, och det doftar jättegott i hela lägenheten.

Men en sak som jag trodde att jag skulle få tag i var julskinka. Ett måste på julen tycker jag. Men tyvärr har jag inte fått tag i någon. Den kines som jag fått tips om som säljer julskinka har inte kvar sin verksamhet längre. Så jag funderar på att med brustet hjärta ta kalkon istället.

Fast å andra sidan, så mycket mat behöver vi ju inte, för vi är ju inte hemma så länge innan vi ska ut på Malaysiaturné med den andra familjen Linder som kommer nu på torsdag. Så det blir bara ett litet julbord. Kanske kompletterar jag med någon Malaysisk specialité.

I morgon ska jag och Camilla, en kollega på tidningen Snofida, åka och intervjua en clown här i Kuala Lumpur. Jag har själv aldrig sett honom uppträda, men enligt de som var på Skandinaviska föreningens julfest, så var han väldigt bra. Dessutom en spännande person som också anordnade djungelvandringar för barn vid sidan om. Ska bli spännande och höra hur livet som clown är här i KL.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0