Lucia kom till KL också



I går kväll åkte jag och Julia ner till Damai Condominium, där vi mötte Karin, Anna och Maria från Sweas styrelse. Vi hade nämligen den stora äran att få förbereda ett riktigt luciafirande. I luciatåget gick barn från Svenska skolan, och självklart sjöng de alla de sånger som vi är vana att höra en kväll som denna.



Vi höll till på Damais poolterass och jag tycker nog att vi fick till en riktigt bra julkänsla, om man nu inte tittade ner. För då möttes man av denna vy, som kanske inte är så vanlig den 13 december hemma i Sverige. Och egentligen var vi nog några som gärna hade slängt oss i poolen, för det var riktigt svettigt i går kväll. Och faktum är att det trots regnperiod har varit ett strålande väder den sista tiden. Klarblå himmel och runt 35 grader.



Lussekatterna hade Karin beställt från ett konditori här i Mont Kiara, och de smakade underbart. Anna hade även köpt pepparkakor och julmust från IKEA. I år säljer inte IKEA glögg, så den uppgiften fick Karin och jag dela på.
Trots värme så fick man i alla fall lite luciastämning tycker jag.



Lite suddigt i lucianatten, men de här fyra små tärnorna längst till höger var de absolut sötaste. De gjorde lite som de tyckte själva, och blev de sugen på att springa fram och ge mamma en puss, ja då gjorde de det.

I lördags firade vi naturligtvis Pär som fyllde år. Och som vanligt när man fyller år i familjen Linder så får man välja vad man vill göra. Pär ville åka till eldflugorna eftersom han inte gjort det tidigare. Och självklart följde vi med, och precis som förra gången jag var där så var det en otrolig upplevelse.



Här står vi och väntar på vår tur att kliva ombord på roddbåten. Som ni ser så blir det verkligen svart på kvällen här i Malaysia. Tyvärr går det inte att ta kort på det här äventyret.

I går kväll åkte Pär till Tokyo på möten. Han kommer hem på torsdag kväll och då åker hela familjen till Bangkok, där vi ska turista, äta gott och shoppa. När vi kommer hem från Bangkok är det bara någon dag kvar till Pärs bror med familj kommer hit. Och det ska bli så kul att äntligen få visa dem vårt Malaysia, för då ska vi ut på en riktig turné runt hela detta underbara land.


Kommentarer
Postat av: Katarina

Vad mysigt att få lite Lucia även där nere =))

2009-12-14 @ 20:01:38
URL: http://blog.brimstedt.se
Postat av: Catrine Linder

Martin: Vet du att det är dag 9 idag!!!

9 dagar kvar...

2009-12-14 @ 20:17:51
Postat av: Anki

Vi hemma i Nrkp fick en cirkusjul, då projektet Julvarité på stadsteatern innefattade Norrköpings ungdomscirkus. Lucia gick på lina och tomtarna var ovanligt akrobatiska! Vi kan vara lika stolta som alltid över dessa fantastiska ungar!

2009-12-14 @ 20:35:24
Postat av: Lina

Hej

I år slapp jag Luciakröningen i de Geer för niorna ska ha konsert med Markus Krunegård på onsdag istället! Det blir bra.



Jag har skrivit ett brev till dig, men jag hittar inte rätt epostadress. Skicka är du snäll!

2009-12-15 @ 20:44:36
Postat av: marie

Hej!

Jag skulle hellre vara hos er i värmen. Just nu är det minus 13 grader. Igår var det snökaos i Valdemarsvik en halv meter snö kom. Så var glad åt värmen ni. Jag skulle hellre ligga i en solstol vid eran pool ser riktigt skönt ut. God jul och kram!!

2009-12-18 @ 23:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0