Happy New Year!

Just nu sitter jag i en svit pa cirka 300 kvm i George Town. Nar vi bokade detta hotell sa var det fullbokat, och det enda som fanns kvar var denna otroligt vackra svit, som mera paminner om en riktigt stor gammal kontinental vaning. Och jag tycker att det kanns riktigt lyxigt att avsluta det gamla aret och starta det nya aret pa Eastern Oriental Hotel, samre kunde det vara.

I dag akte vi fran Cameron Highlands vid tiotiden. Innan vi akte sa kopte vi naturligtvis jordgubbar och tittade pa odlingar av bade te, gronsaker och frukter. Det ar enorma vyer och ett fantastiskt landskap. Och som jag skrev igar, frisk och sval luft.

Nar vi kom fram till George Town sa slappade vi ett tag vid poolen innan vi gick ivag ut pa stan och at en underbar indisk maltid pa restaurang Maharaj. Ett stalle som jag verkligen rekommenderar om man gillar indiskt.

I morgon ar det nyarsafton och da ska vi forst ligga vid poolen, sedan blir det en tur runt China Town. Darefter ar vi nagra som ska gora oss vackra och ga pa manikyr, pedikyr och wash & blow. Darefter ar det nyarsmiddag pa hotellet med underhallning. Eftersom vi bott pa det har hotellet tidigare sa vet jag att maten ar super.

Jag vill ocksa passa pa att onska Er alla ett riktigt Gott Nytt Ar!

Har nere ar det lite bilder fran vart julfirande och var Malaysia Tour.


Har ser ni vart julbord med kalla ratter.


Och har ar vad vi fick till nar det galler varma ratter.


Och har har vi dukat med julljus och svensk duk. Men det var tydligen
en sommarduk upptackte vi. Men, men..


Vi at och hade faktiskt fatt till en riktig julstamning, trots att temperaturen
utomhus sakert lag runt 30 grader. Och jag at massor av prinskorv. Och
vet ni, Catrine hade till och med tagit med sig Jamtlandsk ost. En battre
jul kunde vi inte fatt.


Julgran har vi naturligtvis ocksa.


Har ar bada familjerna Linder ute pa shoppingtur i KL.


Emelie, Mathilda och Martin inne i KLCC.



Har ar vi ute i djungeln och badar i vattenfall. Jenny, Mathilda och
Emelie trotsade strommar och simmade over pa andra sidan.


Har var vi ute pa djungel trekking och hade precis kommit till hogsta
toppen. Svettiga som aldrig forr, men lyckliga. Har ser ni hur nojda
Martin och Emelie ser ut.


Alla utom jag gick naturligtvis ocksa Canapywalk, har svingar Julia hogt
uppe bland tradtopparna. Jag ar for hojdradd for detta och fick sitta pa
marken med guiden.



Har ar det jattemysiga pensionatet som vi bodde pa i Cameron
Highlands. Har uppe i bergen har de verkligen fantastiska odlingar.
Och dessutom massor med blommor, som annars ar sa ovanligt i
ovriga Malaysia.



Kommentarer
Postat av: pelle

men shit, fan vad härligt det låter! måste vara nyårsafton för er nu va? hur som helst - gott nytt år!

2009-12-30 @ 20:12:29
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Britt och Ullis

GOTT NYTT ÅR till er alla.

Här i Norrköping är det faktiskt -13 grader vi har vinter inte så vanligt. Sitter och fryser men blir varm när jag ser era härliga bilder.

2009-12-31 @ 08:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0