Känner mig som en världsmedborgare

I morse var det full speed här hemma. Emelie och Julia skulle till skolan och Pär skulle till Tokyo och själv skulle jag på coffeemorning för nya föräldrar till barn på ISKL. Nu är ju inte vi som familj precis nya där, men Julia är ny på skolan.

Den här coffeemorningen var arrangerad av PTA, det vill säga Parent-Teacher-Association,och det var massor med nya ansikten. Upplägget var enligt följande: först mingel med tilltugg (så gott) och sedan lite tal av de olika rektorerna, styrelsemedlemmar och föräldraföreningen.

Och jag måste säga att jag gillar att gå på dessa möten. Varje gång lär man känna någon ny intressant person. I dag har jag till exempel bytt telefonnummer med Fiona från England, Hanizad från Malaysia, Kim Hisaki född i Thailand men gift med en japan, Nora från Norge och Zora från Kroatien. Måste säga att jag känner mig som en världsmedborgare när jag är på alla dessa föräldramöten här i Kuala Lumpur.

Det roliga var också att jag och Kim Hisaki nästan bor grannar. Det tyckte vi var bra, då kan vi samåka ibland när vi ska på föräldramöten. Hon bor i ett Condo som ligger bredvid vårt.

Som sagt, nu är jag och tjejerna ensamma här denna vecka. Pär kommer tillbaka på lördag kväll. Men då stannar han bara till på måndag morgon då han ska vidare till Taiwan. I Taiwan stannar han cirka en vecka, sedan åker han till Turkiet. Och efter Turkiet tror jag visst att han ska hem till Sverige en vecka. Så det blir till att rodda ihop det mesta på hemmaplan själv. Fast å andra sidan börjar jag få lite rutin på det här att vara själv. Det var ju nästan värre när vi bodde hemma i Sverige.

Jag har också lite roliga arbetsuppgifter framför mig. Ska boka lite resor för oss i familjen. Den 28 augusti tänkte vi åka till Singapore ett par dagar. Den 31 augusti är det Malaysias självständighetsdag och i och för sig kan det kanske vara kul att stanna i KL för att upleva det. Men vi tror att det blr på tok för mycke folk på Merdeka torget, så vi flyr staden.

Sedan ska jag även boka en resa till Boreno nu i september, men det återkommer jag till. Har inte riktigt bestämt om vi ska åka dit eller till Bali. Självklart ska vi åka till båda ställena, men vet inte i vilken ordning.

För det är ju så att vi under de år som vi ska vara här i Malaysia vill vi passa på att se så mycket som möjligt av den här regionen. Sedan när vi väl sitter där hemma i Sverige, så blir allt genast mycket dyrare och krångligare.

Nu ska jag åka och handla mat. Såg så tomt ut i kylskåpet och frysen, så det måste fyllas på.


Igår var vi på en lokal restaurang här i närheten där vi bor, och jag åt fried
nudles och jag bara älskar det just nu. Och jag måste lära mig att göra
det här på deras sätt, med kryddor och allt. Så gott att jag skulle kunna
leva på det, eller kanske inte, jag älskar ju i och för sig det mesta i matväg.


Kommentarer
Postat av: Dylan

Haha, ja du låter verkligen som en världsmedborgare. :-)

2009-08-18 @ 11:19:10
URL: http://Dylans.wordpress.com
Postat av: Lotta

Oj, så underbart gott det ser ut. Snart lunchdax här i Sverige. Har en otrolig reslängtan, får se när vi ger oss ut på vägarna igen! Kram/Lotta

2009-08-18 @ 11:50:00
Postat av: Elisabet

Vad härligt att få träffa så mycket intressanta människor! Min sambo är bortrest på jobb nästan jämt, man vänjer sig, även om det är lite trist! Kram e

2009-08-18 @ 12:00:58
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: penny

Det Där ser gott ut!!!!

2009-08-22 @ 20:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0