Onsdag

I går kväll hade bokklubben möte här hemma hos mig. Tyvärr kunde nästan ingen komma så vi var bara tre stycken, jag, Lotta och Karin. Det var som vanligt riktigt trevligt med massor av prat om allt mellan himmel och jord, och sist men inte minst några boktips och utbyte av svenska böcker.

Jag var ganska trött när jag gick och la mig så jag orkade inte börja läsa något, men jag ser fram emot att läsa en av böckerna som jag tyckte lät väldigt spännande. Det var Karin som hade läst Lennart Hagerfors bok "Längta hem". Det är en självbiografi om att växa upp som barn i en missionärsfamilj. Detta är ju ett antal år sedan och som vi sa igår så måste förutsättningarna för utlandssvenskar vara helt annorlunda på den tiden. Ska bli spännande att läsa den.

Nu har jag inte så många minuter på mig att skriva detta inlägg. Ska hämta Julia på skolan och sedan ska vi snabbt åka till Svenska Skolan där det också idag är vår tur att stå för mellanmålet. Så jag har stått här hemma och brett baugetter och skurit melon till femton barn. Och jag måste nog tyvärr göra Julia lite generad och åka med träningskläder på mig, för sedan har jag inte många minuter på mig tills jag ska möta min slavdrivare på gymmet. Hon tycker nämligen att jag ska se lika proper ut som de andra urtjusiga mammorna som hämtar sina barn.

Nu har Mac varit i Turkiet i snart en vecka. Jag hoppas att han har det bra och att hans show går bra. Och jag hoppas också att få höra ifrån honom och med hans ord höra hur allt går. Har precis som många andra varit lite deppig över att jag inte kommer att få träffa honom i sommar, men jag är naturligtvis glad för hans skull.

Men Mac, du kan ju höra av dig om det går! Jag vill veta allt om hur du har det!!!


Hittade ingen bra bild på Mac, men här är hans systerdotter Rebecca, som
också har tagit över vår katt Kajsa. Så här vig är hon, men det är inte Mac.

Kommentarer
Postat av: soffie

va roligt det lät med en bokklubb,

om du gillar böcker har jag massa av bra boktips(tycker jag) under Böckernas värld hos mej,men du har kanske läst många av dem,

må gott

2009-04-22 @ 20:16:01
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: RESESNACK.

vad roligt med bokklubb :)



svar: det är kanske möjligt. jag får helt enkelt åka dit och kolla läget!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0