Först lite pool sedan lite fest

Vad underbart det är att sitta ett gäng glada tjejer på en uteservering och bara prata och dricka drinkar. I torsdags var vi ett glatt gäng tjejer som åkte till ett område här i KL som heter Bangsar, där åt vi tapas och drack drinkar på en underbar restaurang som heter La Bodega. När jag väl satt där och sippade på mina frozen margarithas så slog det mig ännu en gång vad nöjd jag är med det mesta just nu.

Och egentligen ska man ju inte offentligt säga att man är nöjd, lite tabu är det väl åtminstone. Men egentligen är det väl en skön devis att vara nöjd? Och jag säger det igen, just nu mår jag så otroligt bra.

Igår hade jag hela styrelsen för Swea Kuala Lumpur på lunch och kombinerat styrelsemöte. Det var väldigt effektivt och mastigt. Vår ordförande hade varit på världsmötet i Washington och hade massor att rapportera till oss.

Själv fick jag efter två timmar smita iväg och lämna alla. Jag hade ju en underbar, slavdrivande och stenhård tränare som väntade nere på gymmet. Marie fick ta nyckeln och låsa efter alla. Kändes lite pinsamt, när vi var hemma hos mig, men just nu kan inget komma mellan mig och min personliga tränare, inte ens ett styrelsemöte.

I eftermiddag kommer Pär hem från Jakarta där han varit hela veckan. I torsdags ringde han och sa att vi skulle på fest i kväll. Det är en arbetskamrat till honom som ska ha en fest i sitt condo i Bangsar. Vi går dit med Rawi och Asha som kommer förbi här på en drink först.

Egentligen skulle vi ha en arbetskompis till Pär och hans fru här på middag, men Pärs arbetskompis har blivit sjuk och ligger just nu på sjukhus. Det var lite oroligt när Pär för drygt en vecka sedan kom hem och berättade det. Han hade känt sig dålig på väg hem från jobbet, och sedan hade han svimmat, vilket upprepade sig flera gånger.  Man har tagit prover i massor och konstaterat att det inte är hjärtat, men vad jag förstår vet man inte riktigt vad det är, man misstänker en infektion av något slag.  Jag lider mer hans fru som måste ha det väldigt jobbigt, ensam i ett nytt land och dessutom pratar hon inte så bra eller nästan obefintlig engelska. Men Pär berättade att i samma condo bor en annan arbetskamrat som tydligen kan prata tyska med henne och skjutsa till och från sjukhuset, för hon har aldrig kört bil här heller.

Och när jag hörde detta, så blev det ännu tydligare vad viktigt det faktiskt är för oss medföljande kvinnor (för det är till 99% männen som jobbar) att skapa ett eget liv här. Att vi faktiskt engagerar oss i olika projekt och att vi skapar ett eget nätverk av personer som vi litar på och som vi kanske faktiskt kan komma att behöva om något inträffar. Själv känner jag att det är oerhört viktigt att jag kan klara mig själv och inte behöver vara beroende hela tiden. Och mitt nätverk av tjejer från både Sverige och andra länder är oerhört viktiga för mig.

Emelie och Julia ska vara hemma ikväll själva tillsammans med två av Emelies kompisar från ISKL. Det är en tjej från Frankrike och en tjej från Australien som sover över här när vi är borta.

Nu ska jag faktiskt gå ner till poolen och sola. Det har inte blivit så mycket av den varan på sista tiden. Men idag kände jag för att ligga och slappa därnere ett par timmar med en bra bok. Det är klarblå himmel och kanske blir det sådär en 35 grader senare på dagen.

Hörde att ni får det härligt där hemma i Sverige idag också, runt 18-20 grader. Vad svalt och skönt:) (Hi, hi, hi)


Det här är La Bodega, en underbart god tapas har de där.



Kommentarer
Postat av: Lotta

Klart att du offentligt kan säga att du är nöjd!! Jag är glad för din/er skull :). BRA att du inte hittar ursäkter för att inte träna. Kram från ett sommarlikt Norrköping.

2009-04-25 @ 13:00:07
Postat av: soffie

tycker absolut att du kan stoltsera med att våga säga att du är nöjd,Varför ska det va ett sånt hysch pysch med det?

Däremot är jag alltid så negativ att jag tror att om jag säger det så slår det tillbaka å det händer nåt,knäppt va,

men jag är oxå nöjd just nu fast hos mej finns det många Fast ,ja du vet fast det skulle ju va bättre med det osv,



Va häftigt med en personlig tränare,å den tapas restaurangen lät ju så mysig,

ha det bra å du jag har solat i bikini idag mmm va härligt vi haft det(fast inte som du då med den värmen ;O) )

må gott

2009-04-25 @ 18:05:59
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: pelle

Hur går det med träningen då, fortfarande lite jobbigt att besöka gymmet? ;D

2009-04-26 @ 23:05:35
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0