Ny Blogg - Nytt liv

Idag kan man säga att mitt nya liv börjar. Det känns både skrämmande, fast mest spännande och utforskande. Jag slutade jobbet i fredags och snart väntar något helt nytt, i ett helt nytt land. Ja, det dröjer ett tag till, men i november packar vi det sista här hemma för att under tre år bosätta oss i Kuala Lumpur i Malaysia. Det är min man Pär som under tre år ska jobba för Siemens i Kuala Lumpur. Emelie och Julia, våra underbara barn ska gå i skola där, på en Amerikansk internationell skola. Och jag, jag ska vara familjens allt i allo. (Kanske lite lyxhustru också)

Så egentligen har jag inte så mycket ledigt just nu. Det är massor att göra, fylla i papper, bestämma vad som ska tas med i bohagsväg och vad som ska magasineras. Om drygt en vecka åker min käre make Pär till Kuala Lumpur för att en sista gång försöka titta ut vårt boende.  Känns kanske lite oroligt att förlita sig helt på någon annan, trots att det är ens livskamrat, fast det är nyttigt att släppa taget, och självklart litar jag på honom.

Och detta, jag har skaffat mig en blogg!!!! På den här bloggen tänkte jag skriva om förberedelserna innan, och hur det känns att lämna den trygghet man har här hemma och flytta långt bort till något okänt. Att resa långt bort från släkt och vänner och inte riktigt veta när man träffar dem nästa gång.

Jag kommer att fortsätta skriva så mycket jag orkar under tiden vi är i Malaysia. Om allt det nya och om alla nya bekantskaper, den goda maten, nya platser vi kommer till och om barnens skola. Kort sagt, vårt liv i Kuala Lumpur.

Men än så länge är jag kvar i Sverige, och faktum är att jag nu försöker njuta av den friska höstluften:)


Kommentarer
Postat av: ullis

Japp, välkommen in i gänget Eva!

Vi har väntat länge, men entligen =)

kramar

2008-09-02 @ 12:07:07
URL: http://ullisblomman.blogg.se/
Postat av: Eva Linder

Tusen tack! Känns roligt, faktiskt. Men det blir väl mer intressant senare när vi är på plats i KL.

2008-09-02 @ 12:32:50
Postat av: Britt

Kul att du börjat blogga alltid trevligt att följa "gamla" bekantskaper.

Vilket äventyr ni ska ut på. Det blir nog många som kommer och hälsar på, eller vad tror du :)

2008-09-02 @ 12:50:50
Postat av: Lotta Svanhem

Ska bli jättekul att få följa ert äventyr! Jag är i Singapore 16-18 dec, bor på York hotel, ifall du/ni har vägarna förbi :) Kram!

2008-09-02 @ 13:18:54
Postat av: Eva Linder

Britt, börja blogga du också! Och Lotta, det skulle vara himla kul att ses i Singapore. Jag hör av mig snart.

2008-09-02 @ 13:28:26
Postat av: Eva Linder

Britt: Börja du också!!! Och Lotta, det där måste vi undersöka, skulle vara kul att ses i Singapore.

2008-09-02 @ 13:30:19
Postat av: Michaela

Lova att du fortsätter att uppdatera bloggen så ofta du kan. Jag kanske kommer och hälsar på:D

2008-09-02 @ 13:43:49
Postat av: Eva Linder

Michaela, du måste komma:) Annars får dy pisk och stryk...Puss på Dig

2008-09-02 @ 14:11:54
Postat av: Pernilla

Vilken häftig blogg du får! Det är ju verkligen lyxigt att kunna kommunicera och visa vad som händer då ni väl flyttat. Jag tror och hoppas att bloggen kommer hjälpa dig i ditt nya liv. Världen har krympt i och med nätet. Tänk om det funnits de åren jag bodde utomlands! Jag är glad att Jag nu kommer kunna följa Er i Ert nya liv och se att ni mår bra där ni är. Puss och Kram!

2008-09-02 @ 14:39:10
Postat av: Geccod

Yay! Välkommen till Bloggarnas värld, Eva! :D Ska bli intressant att följa din blogg. kram.

2008-09-02 @ 17:20:24
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: Eva Linder

Ja, känns ovant, men det är kul oxå.

2008-09-02 @ 18:38:45
Postat av: Stina

Ja välkommen somsagt :)

2008-09-02 @ 20:52:55
URL: http://gnista.webblogg.se/
Postat av: lotta S

Kul att få följa ert äventyr i KL. Jag kommer att vara i Singapore 16-18 dec, York hotel, ifall ni har vägarna förbi :). Kram!

2008-09-03 @ 09:33:30
Postat av: Anna Katarina Berglund

Vilket underbart äventyr ni ska ut på! Jag önskar er lycka till och är jätteglad att få ta del av det ni gör via bloggen.



Stor kram från en annan jamtstårs!

2008-09-08 @ 13:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0