Aftonbladet eller Expressen...?

Den rubriken stämmer ganska bra in på mig just idag. Jag har suttit framför datorn sedan i morse och är helt urlakad. Det är nämligen så att min man åker till KualaLumpur nu på söndag och då ska han bestämma sig för vilken lägenhet vi ska ta. Ja, vi har ju tittat ut en massa alternativ tillsammans när vi var där i april, men nu måste vi bestämma exakt var och vilken av alla alternativ vi väljer. Egentligen ett roligt problem, men man blir faktiskt helt förvirrad.

I dessa stora Asiatiska städer är det status med alla dessa supermoderna lägenheter, Condon, och det är skyskrapor som heter duga. Ju längre upp man bor, desto dyrare och lyxigare. Många av dessa condon är väldigt sterila och kanske ibland inte så charmiga tycker jag. Jag gillar hellre lite runa former och lite äldre sliten charm. Men det är ju olika hur man ser på det, men som tur är har både jag och min man rätt lika smak. Däremot kan jag tycka att deras design på möbler och de raka, enkla inredningarna inomhus är vackra.

När vi var där i april och gick runt med vår agent så sa hon varje gång vi kom till ett sådant där supermodernt komplex, "Här har ni våningen ni söker, ursnyggt!." Vi tyckte självklart att det var modernt och snyggt, men lite väl sterilt. När vi kom till de lite äldre våningarna, då sa hon lite ursäktande, "Ja, ni får se vad ni tycker, det är ju lite gammalt." Och det var ju just dessa som vi tyckte bäst om.

Så idag har jag skrivit ut beskrivningar och bilder, tittat på områden, funderat vad som passar oss bäst. Det trista är att jag och min min man de senaste två veckorna endast haft telefon och mejlkontakt. Så vi har inte kunnat sitta tillsammans och spånat och valt ut. Men så brukar i och för sig vårt liv se ut.

När jag som bäst satt och drömde mig bort till KL så fick jag mejl från Jenny, hon som jag är en stolt faster åt och som är i Brasilien. Hon skickade lite blider över facebok och det var himla kul att se att det går bra för henne, hon jobbar på med sina projekt och jag tycker att hon är så duktig.

Jag lägger ut lite bilder både på henne och hennes resa samt lite bilder från olika condon vi tittat på.


Jenny på möte


Jenny dricker något? Vad är det? Måste ta reda på det.


Slitet hus


Besök hos barn


Stolta Jenny i mitten med sina vänner i Brasilien

Nedan följer ett litet axplock hur det kan se ut vid polen på de ställen vi tittar på. Det är ju så att vi är vattendjur samtliga i vår familj så polen är viktig. Nåja, det ser egentligen ganska lika ut på alla ställen, så det är svårt att välja. Man får nästan titta på själva området och om det är nära skolan som Emelie och Julia ska gå på.


Kan nog bli skönt här med ett dopp varje morgon...


eller ett kvällsdopp här....


eller ska det vara en stor pool...

eller det mindre och familjära...

Vad det blir får jag visa om ett par veckor, för det blir ju nästan en överraskning för mig också.


Så vackert, kommer att trivas....








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0