Koppla av

Idag har jag bestämt mig för att bara ta det lugnt, jag tror att jag behöver det. Jag ska ringa några samtal nu på morgonen, men sedan får det vara nog.

Jag ska ta en bra bok och några magasin och bara mysa. Att bara ta det lugnt är något jag sällan unnar mig. Jag tror på något dumt sätt att det är förbjudet att bara ligga och softa en hel dag.

Men faktum är att jag tror att alla människor skulle må bra av att ta sig några riktigt lata dagar då och då. Inte bara när man har semester, för då är man så inrutad i alla fall, inget är särskilt spontant på semestern. Men att ta en dag mitt i allt hektiskt och bara låta kroppen gå på sparlåga, det är avkoppling.

Under flera veckor har det varit ganska hektiskt. Jag har nästan haft lika många mejl, lika många telefonsamtal varje dag som under en vanlig arbetsdag, trots att jag inte jobbat. Det har varit massor av byråkrati och papper, mer än jag kunnat ana inför en utlandsflytt. Men nu börjar vi se ljuset och det mesta börjar falla på plats.

Sedan har ju jag och Marcus jobbat så effektivt och fokuserat på 2009 att allt redan är klart. Det  har väl aldrig i cirkushistorien inträffat tidigare. Så vi ska vara stolta tycker jag.

Så nu tar jag tag i mina samtal, som måste göras. Därefter ska jag gå in i mig själv och bara koppla av...


Den här bilden bara älskar jag..det är Moa en av mina cirkustjejer...

Kommentarer
Postat av: lena

Ja ,jag tycker att du gör helt rätt, som kopplar av i dag. Är det någon som förtjänar det så är det du:)

Ha det bäst vännen, kram lena.

2008-10-16 @ 10:33:30
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Anki

Du har verkligen gjort dig förtjänt av en slappardag! Du (och Marcus) gör livet så väldigt mycket lättare för en stackars styrelsemedlem.

Fy, vilket hål i tillvaron du kommer att lämna efter dig!

2008-10-16 @ 12:25:06
Postat av: Marie

Vila du Eva! Kan du om nån behöva. Imorgon måste du var fit for fight PARTY!! Precis pratat med din kompanjon mr Mac/ Kram Marie

2008-10-16 @ 14:06:59
Postat av: Geccod

Att ta en dag och bara softa är helt klart skönt. :-)

2008-10-16 @ 15:55:25
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: Eva Linder

Anki och Marie: Nu har jag vilat klart. Dags att förbereda för morgondagen. Föräldrar och syskon kommer, samtidigt är det fest. Härligt, man känner att man lever när allt krockar. Vi ses i morgon. Kram!

2008-10-16 @ 21:48:06
URL: http://evalinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0