Äntligen helg

Gud vad skönt med helg, och idag ska vi åka och titta på möbler. Ska bli så kul. Har fått tips ifrån flera håll på bra möbelaffärer, så jag hoppas verkligen att vi hittar något. Vi vill ha lite asiatisk stil på matbordet i alla fall. Kanske en tur till IKEA för att köpa lite julpynt, pepparkakor mm.

I går kväll var Emelie ute med sina nya kompisar, och hon har inte kommit hem ännu. Ja, fast det var bestämt, de skulle sova över hos en annan svensk tjej som bor här i Mont Kiara. Hoppas att hon har haft riktigt roligt. Hon dyker väl upp om ett par timmar.

Nu har jag anmält mitt intresse att vara med i en bokklubb här. Det är ett nätverk av svensktalande kvinnor som träffas en gång i månaden hemma hos varandra. Ska bli himla roligt.

Och jag måste nog ta tillbaka alla de fördomar som jag hade innan jag åkte hit, mammorna är inte alls som jag hade föreställt mig. Jag trodde ju att de flesta skulle vara sådana som bara lever genom sina män, och att de bara springer runt på manikyr, spa och är allmänt piffiga.

Men ack så jag bedrog mig. Dessa kvinnor är välutbildade, framåt och väldigt duktiga. De lever verkligen inte genom sina män här, utan tar tag i situationen på det allra bästa sättet. De ser detta som en möjlighet att utveckla sig själva och de intressen de har. Många är väldigt aktiva och jag tror inte att de har särskilt mycket tid att bara gå omkring och vara diviga. Så jag kommer nog att trivas riktigt bra tror jag.

I går kväll efter det att vi skjutsat Emelie till Sandra, så åkte vi andra in till KL City. Och jag måste säga att jag är imponerad av min man. Han kör som värsta taxiföraren. Vi hittade, och kom precis på det ställe vi skulle. Och det låter kanske inte så märkvärdigt, men jag kan än en gång säga att vägarna går överallt här, ett enormt nät, särskilt i och runt KL.

Väl inne i KL City så gick vi och åt på en Kina restaurang. Det var Julia som var sugen på det, och då fick det bli det. Blev en ganska sen middag, började beställa först vid halv tio, och då brukar Julia vara rätt trött. Sedan gick vi runt lite och tittade på folklivet, och alla dessa restauranger och hål i väggen. Det är otroligt vad många matställen det finns. Av olika kvalité säkert också.

Efter ett tag började det att regna, ett riktigt tropiskt regn. Fick nästan springa till garaget och hämta bilen. Väl där var det den längsta kö jag någonsin sett till automaten där vi skulle betala parkeringen. Alla var upp över öronen finklädda i alla dess färger och de höll små presenter i handen. Och där kom vi genomblöta och inte alls finklädda.

Det hade troligtvis varit på ett bröllop, på hotellet. Vi parkerade på det hotell vi bodde på de första dagarna här, ett fantastiskt vackert hotell. Och vad jag förstår nu så är det väldigt vanligt i Asien  att ha sina bröllop på just hotell. De har fina festvåningar, och de flesta verkar bjuda sjukt mycket folk.

I morgon är det 1:a advent. Jag har inte förstått det ännu, för här tror man att det är mitt i juli eller någon sådant. Men vi ska faktiskt på adventskaffe till Molins i morgon, vid deras pool.



Folkliv i vår nya stad


Kommentarer
Postat av: pelle

Hoppas möbelletandet gick bra! Det är coolt också att IKEA verkjligen kör samma sortiment världen över. Jag vet ett par tjejer som blev så sugna på knäckebröd när de var i Australien att de åkte till IKEA för att få lite Wasa-knäckebröd, haha.

2008-11-29 @ 11:15:23
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: linda

Det påminner mig om när jag var på svensk restaurang i Moskva på Lucia och personalen sjöng "natten går tunGa fjååt..."

2008-12-02 @ 14:25:54
URL: http://www.pyromaniart.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0