Dan före

I går kväll åkte jag och Pär iväg till The Curve här i KL, det är alltså där IKANO-huset och IKEA ligger. Vi skulle köpa en sådan där riktig gran med äkta barr, som IKEA så snällt köpt in till oss som inte har möjlighet att träffa de underbara julgransförsäljarna som står ute med massor med kläder och med rykande munnar. Här finns nämligen inga sådana.

När vi väl kom till IKEA så fanns det två "riktiga" granar kvar men massor av plastgranar eller vad det nu är för material. Den ena av de två riktiga var på tok för stor, den var enorm. Den andra var i den storlek som vi letade efter, en normal gran att ha hemma.

Men, men, de båda granarna hade tyvärr sett sina bästa dagar. Det var knappt barr kvar på dem. Vi tog upp den i rätt storlek och tittade och granskade, men beslöt oss för att tycka att den såg för eländig ut.

Så vi fick köpa en oäkta plastgran. Också det första gången i mitt liv. Ikväll ska vi klä den, samtidigt som vi rullar köttbullar och fixar janson.

Nu sitter jag och väntar på att vår "handy man" ska komma och fixa några grejor. Jag hoppas att det går snabbt, för sedan vill vi ta ett dopp i det underbara vädret. Strålande sol och klarblå himmel. Därefter tar jag och barnen en tur till Sri Hartamas för några sista inköp.

Eftersom det idag är den 23 december och många av Er kommer att ha fullt upp i morgon med mat, släkt, vänner och tomten så vill jag nu önska Er alla:



En riktigt God Jul!

Kommentarer
Postat av: matilda

God jul! Saknar er, längtar tills jag får komma ner och bo hos er ! Det ska inte dröja allt förlänge hoppas jag :) <3

2008-12-23 @ 14:05:28
Postat av: LOST BLOGGEN

God jul, Eva!

2008-12-23 @ 14:06:16
URL: http://lostnews.blogg.se/
Postat av: Marie

God Jul! på er allihopa. Kram!!!

2008-12-23 @ 14:38:40
Postat av: linda

God Jul till hela familjen!!!

2008-12-23 @ 17:49:31
URL: http://www.pyromaniart.com
Postat av: safa

Hej Eva o Pär,

Roligt att se att ni håller jultraditionerna vid liv även om klimatet inte är som här. Julskinkans dofter börjar sprida sig i köket nu (i stugan) och det känns att det lackar mot jul. Ha en riktigt God Jul. Vi tänker på er.//Samuel o Ann-Marie.

2008-12-23 @ 18:48:35
Postat av: Annika L

God Jul på er allihopa Kramar

2008-12-23 @ 21:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0