Avsked är vemod

I morse skjutsade vi Lotta till KLIA, som skulle vidare på nya äventyr. Se förra inlägget med länk till hennes resdagbok, så kan ni följa henne på resan. Alltid roligt att få drömma sig bort.

Och jag kan ju säga att jag inte gillar avsked, det är så vemodigt att ta farväl. Särskilt när man vet att det kommer att dröja flera månader tills man ses igen. Och vi har haft det så trevligt, avspänt och roligt med Lotta, hon är så lättsam att umgås med. Kanske tyckte hon att jag var lite jobbig under våra shoppingrundor med mina ständiga prisjämförelser. Men nu hoppas vi att Lotta får en fortsatt härlig resa.

I går avslutade vi med ett besök på en mycket god och bra sushi restaurang i närheten av Petronas Tower. Lite annorlunda sushi, men fruktansvärt gott. Och vi var väldigt hungriga efter att ha vandrat runt i China Town med all förhandling och prutning som det innebär. Men jag måste säga att Lotta var en riktigt bra förhandlare, jag var riktigt imponerad. Och Lotta, hon handlade en hel del hon.

Efter det att vi lämnat och tagit avsked av Lotta på KLIA, så åkte vi till en wet market i TTDI och inhandlade förvaringskorgar. Jag hade tidigare hittat denna lilla butik som sålde dessa fantastiska hantverk. Vi ska förvara kartor och andra papper som nu bara ligger i högar på golvet.

När vi kom hem somnade alla utom Emelie som gick ner och simmade i poolen. Men tydligen somnade hon i solstol efter doppet. Nu ska vi snart äta, har gjort en indisk gryta. Så det doftar kryddor i hela lägenheten.

Men kära ni, vi har ingen julstämning. Vi ser julgranar och julskyltning när vi är ute i denna värme som idag rörde sig om 33-34 grader och strålande solsken. Men julkänslan har inte infunnit sig. Idag funderade jag lite för mig själv, det kanske är bra att det är så, för annars kanske jag skulle drabbas av total hemlängtan. Jag som fullkomligt älskar julen och all den härliga julmaten. Har räknat ut att det vi kan ha på julbordet är följande rätter: jansson, köttbullar, gubbröra, senapssill, inlagd sill och ägghalvor. Men det blir nog gott.

Hoppas att ni alla har det bra, jag är lite avundsjuk när jag tittar på smhi och ser att det troligen blir en vit jul i hela Sverige. Då får ni gå ut och ta stärkande promenader. För den luft ni har i där hemma ska ni utnyttja. Jag saknar den!

Ha det bra!


Efter shopping och sushi


Emelie framför Petronas Tower


Så här ser våra nya möbler ut, Lotta fotade


Sushi, så himla gott!


Ännu mer sushi...


och lite till sushi...mmmmm:)

Kommentarer
Postat av: pelle

Vad gott med sushi, vad var för annorlunda med den? Blev ju nyfiken.



Men haha, vilken snäll gymgubbe som säger så.

2008-12-20 @ 13:43:13
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Emma

Ojojoj vad fint ert vardagsrum blev!! =D Väldigt stilrent och modernt.

Ska jag skicka lite snö eller kyla till er? Man kan ju alltid försöka ;)

Ha det bra!

Kramar

2008-12-20 @ 18:16:50
URL: http://designofemma.bloggsida.se/
Postat av: Lotta

Jag tyckte inte alls det var jobbigt med prisjamforelserna, har blivit likadan efter en vecka har i Asien :). Fina era bilder blev. Kram kram och halsa alla. Langtar tillbaka till er... Kolla in bilder pa min resdagbok, ni far bl a se mitt ratthal har i KK (skratt)

2008-12-21 @ 09:39:05
Postat av: lovisa*

Jag kan trösta dig med att vi inte har den minsta julstämning här heller. Igår regnade det hela dagen. Hoppas allt är bra annars? Jag fick ett infall och tänkte ringa hem till er häromdagen men så kom något annat emellan. Det skulle vara kul att ringa någon dag om det passar? Kram Lovisa

2008-12-21 @ 15:39:23
URL: http://lovisastjarnan.blogg.se/
Postat av: Stefan

vad jar du för kamera när du tar kort? Digital eller System? Glad advent!

2008-12-21 @ 17:23:41
URL: http://stefanlarsson.blogg.se/
Postat av: pelle

Wow, den där sushin ser ju skitgod ut!

2008-12-21 @ 20:21:03
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0